Browsing by Title
Now showing items 169-188 of 4192
-
Bank competition and the linkage to stability and growth: international evidence and implication to Thailand
(National Institute of Development Administration, 2017);
Over the past two decades, the impact of bank competition to financial stability as well as to economic growth has been the center of interest for both academicians and practitioners. The recent financial crises throughout the globe further exhibit the urgent need to conclude the relationship between (1) bank competition and financial stability and (2) bank competition and economic growth. This dissertation, therefore, attempts to fill in the literature gap of both competition-stability and competition-growth nexuses by using a sample of 81 ... -
BEHAVIORAL APPROACH TO PORTFOLIO SELECTION
(NIDA, 8/9/19);
Behavior plays an important role in people’s decision making, for example, different decision making can occur during happy and unhappy time. Behavioral factors also affect the decision making in the investment that cause unreasonable decision making in many investment situations. Many behavioral theories have been developed to explain human’s behavior, which some of them are also applied to the investment. This research focuses on studying the portfolio investment in Thailand by two of the well-known theories for portfolio selection, which are ... -
Better business better life
(Chulalongkorn University Printing House, 2018) -
BF ASEAN Corner: 'Gojek' ยูนิคอร์นของินโดนิเซีย
(ผู้จัดการรายวัน 360, 2020-04-16)
ปัจจุบัน ปฏิเสธไม่ได้ว่า ใครๆก็อยากเป็นเจ้าของธุรกิจ start up ซึ่งในบรรดาบริษัท Start up จำนวนมาก การที่จะมีบริษัทหนึ่งก้าวมาเป็นธุรกิจขนาดใหญ่ได้นั้น มีเพียงหยิบมือเท่านั้นซึ่งเปรียบได้กับ ยูนิคอร์น สัตว์หายากในตำนาน ที่เป็นคำเรียกบริษัทที่มีมูลค่าสูงเกินกว่า 1 พันล้านดอลลาร์ในวงการธุรกิจสตาร์ทอัป ปัจจุบัน ยูนิคอร์นมีมากกว่า 430 บริษัททั่วโลก โดยส่วนใหญ่อยู่ในสหรัฐอเมริกาและจีน ในขณะที่อาเซียน มียูนิคอร์นเพียง 8 แห่ง ซึ่ง 5 ใน 8 บริษัทนั้นอยู่ในอินโดนิเซีย โดบในบรรดายุนิคอร์นทั้งหลายของอินโดฯ 'Gojek' เป็นยูนิคอร์นแห่งแรกและใหญ่ที่สุด ... -
BIBF หรือจะสู้เกาะลาบวน บทเรียนจากต่างประเทศในการวางแผนภาษีอากร.
(กองบรรณาธิการวารสารการเงินธนาคาร., 1993)
บทความฉบับนี้ผู้เขียนมีความประสงค์ที่จะนำลักษณะและสิทธิประโยชน์ทางภาษีที่รัฐบาลมาเลเซียส่งเสริมให้บริษัทต่างประเทศเข้าไปตั้งบริษัทในเกาะลาบวนในการวางแผนภาษีอากรโดยสังเขป -
BIV พร้อมแล้วสำหรับการลงทุนในเวียดนาม
(บริษัทแมเนเจอร์มีเดียกรุ๊ป., 1991)
การมาเยือนประเทศไทยของหวอ วัน เกี๊ยต นายกรัฐมนตรีแห่งสาธารณรัฐสังคมนิยมเวียดนามช่วงปี2534 นั้นถือเป็นจุดสูงสุดในความเพียรพยายามของทั้งสองประเทศที่จะเปิกศักราชใหม่ของความสัมพันธ์ซึ่งตั้งอยู่บนความไว้เนื้อเชื่อใจระหว่างกัน รามถึงความร่วมมือทางเศรษบกิจที่จะมีขึ้นในอนาคตอันใกล้นี้ -
Biz Movement
(กรุงเทพธุรกิจ, 2020-04-21)
ภาคธุรกิจยังคงแสดงน้ำใจช่วยลดผลกระทบโควิด-19 อย่างต่อเนื่อง ล่าสุดเป๊ปซี่โคได้จัดงบประมาณมูลค่า 45 ล้านดอลลาร์ เพื่อให้ความช่วยเหลือผู้ที่ได้รับผลกระทบจากโรคโควิด-19 ในภูมิภาคอาเซียน เช่น ฟิลิปปินส์ ไทย และเวียดนาม -
BKIปรับพอร์ตเล็งลุยหุ้นเพิ่ม
(ข่าวหุ้น, 2020-05-28)
กรุงเทพประกันภัย หรือ BKI เตรียมปรับพอร์ตลงทุน สบช่องตลาดปรับฐานเข้าลงทุนหุ้นเพิ่ม มองหุ้นกลุ่มอาหาร และพลังงานน่าสนใจ ได้รับผลกระทบจากโควิด-19 น้อย มั่นใจเบี้ยปีนี้เข้าเป้าหมาย 2.8 หมื่นล้านบาท -
BOI Zone 3 investment promotion policy : an analysis of policy outputs and impacts
(National Institute of Development Administration, 1999); -
Branding process and Online Marketing Communication for organic farming of Smart Farmer
(NIDA, 5/9/19);
Media influencing informational distribution in the era of rapidly changing. Especially online media for distribution of agricultural products. This research is an alternative to encourage farmers turned to use more online media. Therefore, this research focuses on branding process, online communication channels of organic products, including consumer satisfaction in organic products. Three awardee farmers of “Farmers love homeland" in 3 provinces as follow: Chiang Rai, Nakhon Ratchasima, and Ratchaburi province were considered as the sample. ... -
The branding process of the world heritage historic city of Ayutthaya
(National Institute of Development Administration, 2018);
This study was established on the tourism and marketing perspectives of the stakeholders regarding the branding process of the cultural world heritage sites in Thailand. The Historic City of Ayutthaya world heritage site was selected as the unit to be studied. Thus, the purposes of the study were to 1) study the potential of the Historic City of Ayutthaya site, 2) analyze the marketing of the Historic City of Ayutthaya site, 3) evaluate the potential of the stakeholders in branding of the Historic City of Ayutthaya site, and 4) propose a branding ... -
Building a people-oriented security community the ASEAN way
(Routledge, 2013)
ASEAN has declared its intention to create a security community in Southeast Asia that is people-orientated. This book evaluates ASEAN’s progress, and in doing so examines three matters of concern. The book firstly looks at the importance of constitutive norms to the workings of security communities, by identifying ASEAN’s constitutive norms and the extent to which they act as a help of hindrance in establishing a security community. It then moves on to how ASEAN has interpreted people-orientated as empowering civil society organisations to ... -
Business intelligence and analytics for managers
(Chulalongkorn University Printing House, 2017) -
Cambodia no more hell
(บริษัทสื่อดี, 2008)
อำนาจอันเรืองรองของประเทศใดๆ ในโลก ล้วนแสดงผ่านสกุลเงินตราเสียทั้งสิ้น เพราะหากชาติใดไร้ซึ่งสกุลเงินที่กำหนดค่ากลางของสินค้าแล้ว ย่อมเกิดความโกลาหลไม่ต่างจากบางประเทศในแถบแอฟริกา ที่ไม่ยอมใช้เงินสกุลอื่นทั้งๆ ที่สกุลเงินตัวเองเฟ้อร่วมพันเปอร์เซ็นต์ เดิมที่กัมพูชาเป็นประเทศที่ใช้สกุลเงิน "เรียว" แต่ด้วยเหตุที่พบกับภาวะเศรษฐกิจถดถ้อยในอดีต ทำให้อัตราเงินเฟ้อพุ่งขึ้นสูงมาก ดังนั้นรัฐบาลจึงตัดสินใจนำมาตรการเอาเงินสกุลอื่นเข้ามาใช้ควบคู่ไปด้วย โดยสกุลเงินที่ใช้ของที่นี้คือ "ดอลลาร์สหรัฐอเมริกา" -
Capital structures of listed firms in ASEAN
(National Institute of Development Administration, 2014);
The objective of this dissertation is to study the firm-, industry-, and countrylevel factors influencing the capital structures of the listed firms in ASEAN. The 3,750 samples are collected annually for 12 years from 2000 to 2011, resulting in 45,000 firm-year observations. The pooled ordinary least squared regression is used in the analysis for all combined three-level features. The leverage measures cover various proxies of capital structures. The evidence shows that firm size and tangibility are significantly and positively related to ... -
Carbon Footprint for Organization and Sustainability Reduction of Greenhouse Gas Emissions for Regional Environmental Office
(NIDA, 9/28/19);
The objectives of this research are to analyze and assess Carbon footprint of organization, to investigate factors affecting the Carbon footprint reduction and to suggest sustainability reduction of greenhouse gas emissions for Regional Environmental Office. Information from the Report of the emissions and absorption of greenhouse gases for Regional Environmental Office in fiscal year 2559 from October 2558 to September 2559 was analyzed. Questionnaire was used as a tool to collect data and assess Carbon Footprint of Organization for Regional ... -
Career and life coping strategies : a case study from ministry of public administration in Bangladesh
(National Institute of Development Administration, 2015);
This study was conducted to achieve the objectives of identifying the socioeconomic factors that influence career choice, analyzing the organizational factors inhibiting professionals’ career and life, and analyzing the coping strategies utilized by the professionals in encountering those barriers. -
Case studies in public governance : building institutions in Singapore
(Routledge, 2013-06)
This book makes available original case studies on how institutions developed in Singapore. Up until now, these case studies have been used exclusively in Singapore to teach public governance, and have been well-received in the Singapore Civil Service College’s milestone programmes. With this publication, more will be able to access this material. Students, researchers and policy-makers can now use these case studies for pedagogy or to derive insights on Singapore’s approach on governance. Designed around the theme of "building institutions", the ... -
The causal model of factors affecting Thai customer loyalty towards e-commerce business
(National Institute of Development Administration, 2017);
This research utilizes the mixed method research with the objectives to develop and to examine the consistency between the causal model of factors affecting Thai customers loyalty towards e-commerce business and the empirical data, furthermore to explore the opinions of academics and online marketers in relating to the marketing communication factors influencing Thai customers loyalty to e-commerce business. The research method has been divided consecutively into two parts which are; Part 1: the quantitative research conducting survey methodology ...