Now showing items 1-4 of 4

  • Thumbnail

    DEVELOPMENT OF A MEASUREMENT TOOL FOR TRANSFER OF TRAINING AND ITS VALIDATION IN THE PUBLIC SECTOR INSURANCE CORPORATION OF PAKISTAN 

    KEHAR KHAN; KEHAR KHAN; Chiraprapha Akaraborworn; จิรประภา อัครบวร; National Institute of Development Administration. School of Human Resource Development; Chiraprapha Akaraborworn; จิรประภา อัครบวร (National Institute of Development Administration, 7/1/2023)

    The present study was aimed at developing a valid and reliable measurement tool for transfer of training under the Pakistani context and validating the tool among the sales representatives of State Life Insurance Corporation of Pakistan (SLIC). To achieve this, the study was conducted in which data was obtained from the sample of 589 employees from SLIC. 500 sample size was finally used after data cleaning process. This research was conducted in two stages: Developing a measurement tool and validating the measurement tool. In the development ...
  • Thumbnail

    AN EXPLORATION OF ORGANIZATION DEVELOPMENT FRAMEWORK OF SOCIAL ENTERPRISE IN THAILAND 

    ASMA TEHMARN; ASMA TEHMARN; Chiraprapha Akaraborworn; จิรประภา อัครบวร; National Institute of Development Administration. School of Human Resource Development; Chiraprapha Akaraborworn; จิรประภา อัครบวร (National Institute of Development Administration, 12/8/2022)

    Nowadays the word sustainability is being concerned in both individual and organization level. The concept of sustainability implies policies, activities and actions of individuals and the business community that enable the future successful continuance of the economy and society and safeguarding of the environment. The concern for sustainability and the prevention and overcoming of social problems has resulted in the emergence of social entrepreneurs and social enterprises that can participate in the achievement of sustainable development goals. ...
  • Thumbnail

    การศึกษาผลกระทบของข้อมูลป้อนกลับที่มีต่อการรับรู้การปรับปรุง ผลการปฏิบัติงานและความพึงพอใจของตัวแทนประกันชีวิต ที่มีประสบการณ์ต่างกัน 

    รุ่งอรุณ สมัญญา; จิรประภา อัครบวร (สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์, 2013)

    การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาว่าข้อมูลป้อนกลับทางบวกและข้อมูลป้อนกลับทางลบ มีผลต่อการรับรู้เกี่ยวกับการปรับปรุงผลปฏิบัติงานและความพึงพอใจในการทำงานของบุคลากร ที่มีประสบการณ์ในการทำงานแตกต่างกัน (Expert, Novice) และมีผลการปฏิบัติงานที่แตกต่างกัน (Good Performer, Poor Performer) กลุ่มตัวอย่างในการศึกษาครั้งนี้คือ ตัวแทนประกันชีวิต (Agent) บริษัท เมืองไทยประกันชีวิต จำกัด (มหาชน) จำนวนทั้งสิ้น 270 คน ใช้แบบสอบถาม เป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล เป็นแบบสอบถามปัจจัยส่วนบุคคล โดยลักษณะคำถาม เป็นแบบตรวจรายการ (Check List) จำนวน 4 ข้อ ...
  • Thumbnail

    ปัจจัยที่สัมพันธ์กับความผูกพันของบุคลากรวิชาชีพสาธารณสุขกลุ่มต่างๆที่มีสถานภาพการจ้างงานแตกต่างกัน 

    วราภร แซ่ปึง; จิรประภา อัครบวร (สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์, 2017)

    หนึ่งในผลพวงจากการปฏิรูประบบราชการ พ.ศ. 2545 คือเกิดรูปแบบของบุคลากรที่แตกต่างกันภายใต้การบริหารของกระทรวงสาธารณสุข อันเป็นผลมาจากการจำกัดจำนวนข้าราชการและเพิ่มรูปแบบการจ้างที่แตกต่างกันตามบริบทของโรงพยาบาลและการบริหารจัดการ ซึ่งผลจากรูปแบบการจ้างที่แตกต่างนี้นำมาซึ่งสิทธิและผลตอบแทนแตกต่างกัน การวิจัยชิ้นนี้จึงมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่สัมพันธ์กับความผูกพันของบุคลากรวิชาชีพสาธารณสุขกลุ่มต่างๆ ทีมีสถานภาพการจ้างงานแตกต่างกัน โดยการวิเคราะห์ข้อมูลทุติยภูมิที่ได้จากการวิจัยเชิงสำรวจภายใต้โครงการ Engagement for Patient Safety มีกลุ่มตัวอย่าง ...