Now showing items 1-2 of 2

  • Thumbnail

    AIRPORT TECHNICAL EFFICIENCY AND BUSINESS MODEL INNOVATIONS: A CASE OF LOCAL AND REGIONAL AIRPORTS IN THAILAND 

    Thanavutd Chutiphongdech; ฐณวุฒ ชุติพงศ์เดช; Rugphong Vongsaroj; รักษ์พงศ์ วงศาโรจน์; Rugphong Vongsaroj; รักษ์พงศ์ วงศาโรจน์ (National Institute of Development Administration, 12/8/2022)

    The growth in demand for air transport and the budget constraints put the pressure on airports as a service provider in the air transport system. Hence, airports are required not only to develop infrastructure, service quality, and improve performance but also to adapt themselves by performing better business operations and searching for healthier business management. To accomplish such outcomes, airport business models seem to be a strategic tool to improve overall administrations. However, the knowledge in this field is hardly found in the ...
  • Thumbnail

    กลุ่มพันธมิตรสายการบิน : ผลกระทบต่อราคาค่าโดยสารและรายรับของสายการบินในเส้นทางระหว่างศูนย์กลางข้ามมหาสมุทรแปซิฟิค 

    ฐณวุฒ ชุติพงศ์เดช; สุจิตรา ชำนิวิกย์กรณ์ (สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์, 2014)

    ภายหลังการเริ่มรวมกลุ่มและก่อตั้งเป็นกลุ่มพันธมิตรสายการบินได้ เริ่มมีนักเศรษฐศาสตร์ตั้งข้อสังเกตถึงลักษณะของการต้านการแข่งขันภายในเส้นทางบิน โดยเฉพาะเส้นทางบินที่มีลักษณะบินเชื่อมระหว่างศูนย์กลางการบินของแต่ละประเทศว่า การรวมกลุ่มเป็นพันธมิตรสายการบินก่อให้เกิดพฤติกรรมการผูกขาดภายในเส้นทางบินแม้ว่ากลุ่มพันธมิตรสายการบินจะเอื้อประโยชน์ให้การเดินทางระหว่างประเทศของผู้โดยสารสะดวกสบายขึ้นจึงได้เริ่มมีงานวิจัยทาการศึกษาในประเด็นของกลุ่มพันธมิตรสายการบินต่อราคาและผู้โดยสารอย่างต่อเนื่องอย่างไรก็ตามผลการวิจัยในประเด็นการรวมกลุ่มเป็นพันธมิตรสายการบินท ...