Now showing items 1-3 of 3

  • Thumbnail

    FACTORS INFLUENCING THE PERCEPTION OF MARKETING INNOVATION AND PURCHASING INTENTION OF THAI PASSENGERS USING DOMESTIC AIRLINES IN THE REGIONAL SECONDARY AIRPORT 

    Natchanok Pongsutthiyakorn; ณัฐชนก พงศ์สุทธิยากร; Watsida Boonyanmethaporn; วรรษิดา บุญญาณเมธาพร; National Institute of Development Administration. The Graduate School of Tourism Management; Watsida Boonyanmethaporn; วรรษิดา บุญญาณเมธาพร (National Institute of Development Administration, 12/8/2022)

             This research aimed to  a) evaluate Thai passengers’ perception towards domestic airlines’ marketing innovation based in the secondary cities, b) to investigate the factors of airline service’s alternatives and Thai passengers’ perceptions towards domestic airlines’ marketing innovation based in the secondary cities, c) to examine the effect of the alternatives to airline service factors that affected Thai passengers’ perceptions towards domestic airlines’ marketing innovation based in the secondary cities, d) to examine the effect of ...
  • Thumbnail

    กลุ่มพันธมิตรสายการบิน : ผลกระทบต่อราคาค่าโดยสารและรายรับของสายการบินในเส้นทางระหว่างศูนย์กลางข้ามมหาสมุทรแปซิฟิค 

    ฐณวุฒ ชุติพงศ์เดช; สุจิตรา ชำนิวิกย์กรณ์ (สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์, 2014)

    ภายหลังการเริ่มรวมกลุ่มและก่อตั้งเป็นกลุ่มพันธมิตรสายการบินได้ เริ่มมีนักเศรษฐศาสตร์ตั้งข้อสังเกตถึงลักษณะของการต้านการแข่งขันภายในเส้นทางบิน โดยเฉพาะเส้นทางบินที่มีลักษณะบินเชื่อมระหว่างศูนย์กลางการบินของแต่ละประเทศว่า การรวมกลุ่มเป็นพันธมิตรสายการบินก่อให้เกิดพฤติกรรมการผูกขาดภายในเส้นทางบินแม้ว่ากลุ่มพันธมิตรสายการบินจะเอื้อประโยชน์ให้การเดินทางระหว่างประเทศของผู้โดยสารสะดวกสบายขึ้นจึงได้เริ่มมีงานวิจัยทาการศึกษาในประเด็นของกลุ่มพันธมิตรสายการบินต่อราคาและผู้โดยสารอย่างต่อเนื่องอย่างไรก็ตามผลการวิจัยในประเด็นการรวมกลุ่มเป็นพันธมิตรสายการบินท ...
  • Thumbnail

    ศึกษาเปรียบเทียบความคิดเห็นของผู้โดยสารต่อบริการการบินระหว่างสายการบินไทยและสายการบินต่างชาติ 

    อรุณรัตน์ นิยม; แตงอ่อน มั่นใจตน, อาจารย์ที่ปรึกษา (สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์, 1994)