Gomez, Edmund Terence.; Xiao, Xinhuang.
ชื่อเรื่อง:
|
Chinese business in southeast Asia : contesting cultural explanations, researching entrepreneurship
|
วันที่เผยแพร่:
|
2012-11
|
หน่วยงานที่เผยแพร่/จัดพิมพ์:
|
Routledge
|
บทคัดย่อ/เนื้อเรื่องย่อ:
|
Presents empirical findings from different South-East Asian countries to demonstrate that Chinese businessmen employ a variety of strategies in their networking, entrepreneurship and organisational and firm development; and concludes that much more research is needed in order to provide a full understanding of Chinese business success.
|
สารบัญ:
|
1. Singapore / Chan Kwok Bun and Ng Beoy Kui -- 2. Malaysia / Edmund Terence Gomez, Loh Wei Leng and Lee Kam Hing -- 3. Thailand / Jamie Mackie -- 4. The Philippines / Theresa Chong Carino -- 5. Indonesia / Diao Ai Lien and Mely Tan -- 6. Taiwanese business in southeast Asia / I-Chun Kung.
|
คำสำคัญ/ศัพท์อิสระ:
|
Electronic books; South East Asian Studies; Human Resource Development
|
หัวเรื่องควบคุม:
|
Entrepreneurship -- China; Corporations, Chinese -- Southeast Asia
|
ความยาว:
|
224
|
ประเภททรัพยากร:
|
Text
|
รูปแบบแฟ้มข้อมูล:
|
image/jpeg
|
ภาษา:
|
eng
|
สิทธิ์ในการใช้งานสื่อ:
|
ผลงานนี้สงวนลิขสิทธิ์โดยสถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์ ห้ามทำซ้ำ คัดลอก หรือนำไปเผยแพร่ต่อโดยมิได้รับอนุญาตเป็นลายลักษณ์อักษร
|
ผู้ครอบครองสิทธิ์:
|
Routledge
|
URI:
|
http://www.tandfebooks.com/isbn/9780203060278
http://repository.nida.ac.th/handle/662723737/2467
|