สื่อโฆษณาออนไลน์ผลิตภัณฑ์กาแฟควบคุมน้าหนักกับการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภค
Publisher
Issued Date
2014
Available Date
Copyright Date
Resource Type
Series
Edition
Language
tha
File Type
application/pdf
No. of Pages/File Size
107 แผ่น
ISBN
ISSN
eISSN
DOI
Other identifier(s)
ba185980
Identifier(s)
Access Rights
Access Status
Rights
ผลงานนี้เผยแพร่ภายใต้ สัญญาอนุญาตครีเอทีฟคอมมอนส์แบบ แสดงที่มา-ไม่ใช้เพื่อการค้า-ไม่ดัดแปลง 4.0 (CC BY-NC-ND 4.0)
Rights Holder(s)
Physical Location
สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์. สำนักบรรณสารการพัฒนา
Bibliographic Citation
Citation
สิริญญา ลิมโพธิ์ทอง (2014). สื่อโฆษณาออนไลน์ผลิตภัณฑ์กาแฟควบคุมน้าหนักกับการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภค. Retrieved from: http://repository.nida.ac.th/handle/662723737/3319.
Title
สื่อโฆษณาออนไลน์ผลิตภัณฑ์กาแฟควบคุมน้าหนักกับการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภค
Alternative Title(s)
Diet coffee advertisement via social media and consumer buying decision
Author(s)
Editor(s)
Advisor(s)
Advisor's email
Contributor(s)
Contributor(s)
Abstract
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อศึกษาลักษณะประชากรพฤติกรรมการใช้สื่อสังคมออนไลน์ ทัศนคติการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภค 2) เพื่อศึกษาความแตกต่างของพฤติกรรมการใช้สื่อสังคมออนไลน์เกี่ยวกับผลิตภัณฑ์กาแฟควบคุมน้ำหนักของผู้บริโภคที่มีลักษณะทางประชากรที่แตกต่างกัน 3) เพื่อศึกษาความสัมพันธ์พฤติกรรมการใช้สื่อสังคมออนไลน์ของผู้บริโภคกับทัศนคติเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์กาแฟควบคุมน้าหนัก 4) เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างพฤติกรรมการใช้สื่อ
สังคมออนไลน์มีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภค 5) เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างทัศนคติเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์กาแฟควบคุมน้า หนักกับการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภคโดยใช้วิธีวิจัยเชิงสำรวจและมีแบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลกับกลุ่มตัวอย่างทั่วไปทั้งเพศชายและเพศหญิงทุกอาชีพที่อาศัยอยู่ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑลและมีอายุระหว่าง 20-60 ปีจำนวน 400 คน
ผลการวิจัยพบว่า
1) ลักษณะประชากรของผู้ที่ใช้สื่อโฆษณาออนไลน์ผลิตภัณฑ์กาแฟควบคุมน้า หนักสามารถจำแนกได้ดังนี้ คือ เพศ อายุการศึกษาอาชีพรายได้
2) พฤติกรรมการใช้สื่อสังคมออนไลน์ของผู้บริโภคมีความสัมพันธ์เชิงบวกกับ
ทัศนคติ อย่างมีนัยยะสา คัญทางสถิติและมีค่าสัมประสิทธ์ิสหสัมพันธ์ระดับต่า
3) พฤติกรรมการใช้สื่อสังคมออนไลน์ มีความสัมพันธ์เชิงบวกกับการตัดสินใจซื้อ
อย่างมีนัยยะสำคัญทางสถิติและมีค่าสัมประสิทธ์ิสหสัมพันธ์ระดับต่ำ
4) ทัศนคติเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์กาแฟควบคุมน้ำหนักมีความสัมพันธ์เชิงบวกกับ
การตัดสินใจซื้ออย่างมีนัยยะสำคัญทางสถิติและมีค่าสัมประสิทธ์ิสหสัมพันธ์ระดับต่ำ
This research aims 1) To study the population Behavior using social media's attitude purchasing decisions of consumers 2) To study the difference of behavior using social media about weight loss coffee consumers with different demographic characteristics 3) To study the relationship of behavior using social media, consumer attitudes about products and control hunger 4) To study the relationship between the use of social media on purchasing decisions of consumers 5) To study the relationship between attitudes about weight loss coffee product purchasing decisions of consumers Using survey research and questionnaire as a tool for collecting data with a typical example. Both male and female professionals living in Bangkok and its vicinity. And aged between 20-60 years, a total of 400 people. Research 1) Demographic characteristics of people who use online advertising coffee products for weight control. Can be classified as follows: gender, age, education, occupation and income. 2) Social media usage habits of consumers. Have a positive relationship with attitude. A statistically significant and the correlation coefficient is low. 3) Behavior using social media. Correlated positively with the purchase decision. Statistically significantly. And the correlation coefficient is low. 4) Attitudes about weight loss coffee has a positive relationship with the decision to buy. A statistically significant and the correlation coefficient is low.
This research aims 1) To study the population Behavior using social media's attitude purchasing decisions of consumers 2) To study the difference of behavior using social media about weight loss coffee consumers with different demographic characteristics 3) To study the relationship of behavior using social media, consumer attitudes about products and control hunger 4) To study the relationship between the use of social media on purchasing decisions of consumers 5) To study the relationship between attitudes about weight loss coffee product purchasing decisions of consumers Using survey research and questionnaire as a tool for collecting data with a typical example. Both male and female professionals living in Bangkok and its vicinity. And aged between 20-60 years, a total of 400 people. Research 1) Demographic characteristics of people who use online advertising coffee products for weight control. Can be classified as follows: gender, age, education, occupation and income. 2) Social media usage habits of consumers. Have a positive relationship with attitude. A statistically significant and the correlation coefficient is low. 3) Behavior using social media. Correlated positively with the purchase decision. Statistically significantly. And the correlation coefficient is low. 4) Attitudes about weight loss coffee has a positive relationship with the decision to buy. A statistically significant and the correlation coefficient is low.
Table of contents
Description
วิทยานิพนธ์ (ศศ.ม. (นิเทศศาสตร์และนวัตกรรม))--สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์, 2557