The causal model of factors affecting Thai customer loyalty towards e-commerce business
by Lalita Puangmaha
ชื่อเรื่อง: | The causal model of factors affecting Thai customer loyalty towards e-commerce business |
ชื่อเรื่องอื่นๆ: | โมเดลปัจจัยเชิงสาเหตุความภักดีของผู้บริโภคชาวไทยต่อธุรกิจอี-คอมเมิร์ซ |
ผู้แต่ง: | Lalita Puangmaha |
ผู้ควบคุมงานวิจัย: | Patchanee Cheyjunya |
ชื่อปริญญา: | Doctor of Philosophy |
ระดับปริญญา: | Doctoral |
สาขาวิชา: | Communication Arts and Innovation |
คณะ/หน่วยงาน: | The Graduate School of Communication Arts and Management Innovation |
หน่วยงานที่ประสาทปริญญา: | National Institute of Development Administration |
วันที่เผยแพร่: | 2560 |
ตัวระบุวัตถุจิจิทัล (ดีโอไอ): | 10.14457/NIDA.the.2017.23 |
หน่วยงานที่เผยแพร่: | National Institute of Development Administration |
บทคัดย่อ/เนื้อเรื่องย่อ: |
This research utilizes the mixed method research with the objectives to develop and to examine the consistency between the causal model of factors affecting Thai customers loyalty towards e-commerce business and the empirical data, furthermore to explore the opinions of academics and online marketers in relating to the marketing communication factors influencing Thai customers loyalty to e-commerce business. The research method has been divided consecutively into two parts which are; Part 1: the quantitative research conducting survey methodology by employing the questionnaire in order to collect data from a sample group which were 360 Thai customers who had purchased products through e-commerce websites and to analyze the quantitative data by means of the structural equation modeling (SEM). Part 2: the qualitative research conducting the in-depth interview from 5 key informants of academics and online marketers. The quantitative research revealed that the model developed by the researcher has been consistent with the empirical data at the statistical significance level of 0.001, 0.05, and 0.1. The system quality factor has indirect effect on the customer loyalty towards e-commerce business through the customers’ perceived value. Whereas, the product and service quality factor has indirect effect on the customer loyalty towards e-commerce business through the customers’ perceived value and the customer satisfaction. Meanwhile, the qualitative research has been consistent with the quantitative research findings and moreover, has been discovered that the information factor influences Thai customers loyalty to e-commerce business. |
รายละเอียดเพิ่มเติม: |
Dissertation (Ph.D.(Communication Arts and Innovation))--National Institute of Development Administration, 2017 |
หัวเรื่องมาตรฐาน: | Communication in marketing
Electronic commerce Loyalty Customer loyalty Structural equation modeling |
คำสำคัญ: | e-Thesis
Marketing communications |
ประเภททรัพยากร: | Dissertation |
ความยาว: | 244 leaves |
ชนิดของสื่อ: | Dissertation |
รูปแบบแฟ้มข้อมูล: | application/pdf |
ภาษา: | eng |
สิทธิในการใช้งาน: | This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License. |
URI: | http://repository.nida.ac.th/handle/662723737/4071 |
แฟ้มในรายการข้อมูลนี้ (CONTENT) |
|
ดู ทรัพยากรสารสนเทศทั้งหมดในคลังปัญญา ใช้เพื่อประโยชน์ทางการเรียนการสอนและการค้นคว้าเท่านั้น และต้องมีการอ้างอิงแหล่งที่มาทุกครั้งที่นำไปใช้ ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และทำสำเนาต่อ รวมถึงไม่ให้อนุญาตนำไปใช้ประโยชน์เพื่อการค้า ไม่ว่ากรณีใด ๆ ทั้งสิ้น
|
This item appears in the following Collection(s) |
|
|