• English
    • ไทย
  • ไทย 
    • English
    • ไทย
  • เข้าสู่ระบบ
ดูรายการข้อมูล 
  •   หน้าแรกของ คลังปัญญา
  • คณะและวิทยาลัย
  • คณะนิเทศศาสตร์และนวัตกรรมการจัดการ
  • GSCM: Dissertations
  • ดูรายการข้อมูล
  •   หน้าแรกของ คลังปัญญา
  • คณะและวิทยาลัย
  • คณะนิเทศศาสตร์และนวัตกรรมการจัดการ
  • GSCM: Dissertations
  • ดูรายการข้อมูล
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

เรียกดูข้อมูล

ข้อมูลทั้งหมดของ คลังปัญญาชุมชน & กลุ่มข้อมูลวันที่เผยแพร่ผู้แต่งชื่อเรื่องหัวเรื่องวันที่เพิ่มข้อมูลประเภททรัพยากรกลุ่มข้อมูลนี้วันที่เผยแพร่ผู้แต่งชื่อเรื่องหัวเรื่องวันที่เพิ่มข้อมูลประเภททรัพยากร

บัญชีของฉัน

เข้าสู่ระบบลงทะเบียน

The causal model of factors affecting Thai customer loyalty towards e-commerce business

by Lalita Puangmaha

ชื่อเรื่อง:

The causal model of factors affecting Thai customer loyalty towards e-commerce business

ชื่อเรื่องอื่นๆ:

โมเดลปัจจัยเชิงสาเหตุความภักดีของผู้บริโภคชาวไทยต่อธุรกิจอี-คอมเมิร์ซ

ผู้แต่ง:

Lalita Puangmaha

ผู้ควบคุมงานวิจัย:

Patchanee Cheyjunya

ชื่อปริญญา:

Doctor of Philosophy

ระดับปริญญา:

Doctoral

สาขาวิชา:

Communication Arts and Innovation

คณะ/หน่วยงาน:

คณะนิเทศศาสตร์และนวัตกรรมการจัดการ

หน่วยงานที่ประสาทปริญญา:

National Institute of Development Administration

วันที่เผยแพร่:

2560

หน่วยงานที่เผยแพร่:

National Institute of Development Administration

บทคัดย่อ/เนื้อเรื่องย่อ:

This research utilizes the mixed method research with the objectives to develop and to examine the consistency between the causal model of factors affecting Thai customers loyalty towards e-commerce business and the empirical data, furthermore to explore the opinions of academics and online marketers in relating to the marketing communication factors influencing Thai customers loyalty to e-commerce business. The research method has been divided consecutively into two parts which are; Part 1: the quantitative research conducting survey methodology by employing the questionnaire in order to collect data from a sample group which were 360 Thai customers who had purchased products through e-commerce websites and to analyze the quantitative data by means of the structural equation modeling (SEM). Part 2: the qualitative research conducting the in-depth interview from 5 key informants of academics and online marketers. The quantitative research revealed that the model developed by the researcher has been consistent with the empirical data at the statistical significance level of 0.001, 0.05, and 0.1. The system quality factor has indirect effect on the customer loyalty towards e-commerce business through the customers’ perceived value. Whereas, the product and service quality factor has indirect effect on the customer loyalty towards e-commerce business through the customers’ perceived value and the customer satisfaction. Meanwhile, the qualitative research has been consistent with the quantitative research findings and moreover, has been discovered that the information factor influences Thai customers loyalty to e-commerce business.

รายละเอียดเพิ่มเติม:

Dissertation (Ph.D.(Communication Arts and Innovation))--National Institute of Development Administration, 2017

หัวเรื่องมาตรฐาน:

Communication in marketing
Electronic commerce
Loyalty
Customer loyalty
Structural equation modeling

คำสำคัญ:

e-Thesis
Marketing communications

ประเภททรัพยากร:

Dissertation

ความยาว:

244 leaves

ชนิดของสื่อ:

Dissertation

รูปแบบแฟ้มข้อมูล:

application/pdf

ภาษา:

eng

สิทธิในการใช้งาน:

ผลงานนี้เผยแพร่ภายใต้ลิขสิทธิ์ของสถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์

ผู้ครอบครองสิทธิ์:

National Institute of Development Administration

URI:

http://repository.nida.ac.th/handle/662723737/4071
แสดงระเบียนรายการแบบเต็ม

แฟ้มในรายการข้อมูลนี้ (CONTENT)

Thumbnail
ดู
b203305e.pdf ( 3,040.30 KB )

This item appears in the following Collection(s)

  • GSCM: Dissertations [14]
Copyright © National Institute of Development Administration | สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
Library and Information Center
Tel: (+662) 727-3737, (+622) 727-3743    Email: services@nida.ac.th
 

 

Copyright © National Institute of Development Administration | สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
Library and Information Center
Tel: (+662) 727-3737, (+622) 727-3743    Email: services@nida.ac.th
 

 

‹›×