The effects of dimensions of social media quality on user satisfaction: a cross-cultural comparison of Thai and Chinese users
by Wang, Jing
ชื่อเรื่อง: | The effects of dimensions of social media quality on user satisfaction: a cross-cultural comparison of Thai and Chinese users |
ผู้แต่ง: | Wang, Jing |
ผู้ควบคุมงานวิจัย: | Peerayuth Charoensukmongkol |
ชื่อปริญญา: | Master of Management |
ระดับปริญญา: | Master's |
คณะ/หน่วยงาน: | International College |
หน่วยงานที่ประสาทปริญญา: | National Institute of Development Administration |
วันที่เผยแพร่: | 2560 |
หน่วยงานที่เผยแพร่: | National Institute of Development Administration |
บทคัดย่อ/เนื้อเรื่องย่อ: |
This study was designed to investigate the influence of dimensions of social media quality (system, information, and service) on user satisfaction. Moreover, this study compared the cross-cultural results of these dimensions using data collected from 220 Chinese and 201 Thai social media users. Partial least squares regression was used to analyze the data. The analysis indicated that system, information, and service quality all were related positively to user satisfaction with social media both in Thai and Chinese people. This study provides implications for ways for social media developers to enhance the quality dimensions of social media both in China and Thailand. |
รายละเอียดเพิ่มเติม: |
Thesis (M.M.)--National Institute of Development Administration, 2017 |
หัวเรื่องมาตรฐาน: | Chinese language |
คำสำคัญ: | e-Thesis
Social media |
ประเภททรัพยากร: | วิทยานิพนธ์ |
ความยาว: | 70 leaves |
ชนิดของสื่อ: | Text |
รูปแบบแฟ้มข้อมูล: | application/pdf |
ภาษา: | eng |
สิทธิในการใช้งาน: | ผลงานนี้เผยแพร่ภายใต้ลิขสิทธิ์ของสถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์ |
ผู้ครอบครองสิทธิ์: | National Institute of Development Administration |
URI: | http://repository.nida.ac.th/handle/662723737/4078 |
แฟ้มในรายการข้อมูลนี้ (CONTENT) |
|
ดู b203302e.pdf ( 1,783.36 KB ) |
This item appears in the following Collection(s) |
|
|