• English
    • ไทย
  • ไทย 
    • English
    • ไทย
  • เข้าสู่ระบบ
ดูรายการข้อมูล 
  •   หน้าแรกของ คลังปัญญา
  • คณะและวิทยาลัย
  • คณะการจัดการการท่องเที่ยว
  • GSTM: Theses
  • ดูรายการข้อมูล
  •   หน้าแรกของ คลังปัญญา
  • คณะและวิทยาลัย
  • คณะการจัดการการท่องเที่ยว
  • GSTM: Theses
  • ดูรายการข้อมูล
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

เรียกดูข้อมูล

ข้อมูลทั้งหมดของ คลังปัญญาชุมชน & กลุ่มข้อมูลวันที่เผยแพร่ผู้แต่งชื่อเรื่องหัวเรื่องวันที่เพิ่มข้อมูลประเภททรัพยากรกลุ่มข้อมูลนี้วันที่เผยแพร่ผู้แต่งชื่อเรื่องหัวเรื่องวันที่เพิ่มข้อมูลประเภททรัพยากร

บัญชีของฉัน

เข้าสู่ระบบลงทะเบียน

The influence of employee motivation and innovative behavior: Thai Airways international case study

by Sanhakot Vithayaporn

ชื่อเรื่อง:

The influence of employee motivation and innovative behavior: Thai Airways international case study

ผู้แต่ง:

Sanhakot Vithayaporn

ผู้ควบคุมงานวิจัย:

Suwaree Namwong

ชื่อปริญญา:

Master of Management

ระดับปริญญา:

Master's

สาขาวิชา:

Integrated Tourism and Hospitality Management

คณะ/หน่วยงาน:

คณะการจัดการการท่องเที่ยว

หน่วยงานที่ประสาทปริญญา:

National Institute of Development Administration

วันที่เผยแพร่:

2560

หน่วยงานที่เผยแพร่:

National Institute of Development Administration

บทคัดย่อ/เนื้อเรื่องย่อ:

There is a huge scale of competition in the airline business and employee plays a vital role factor for success or failure of organization hence this study aims to examine the influence of intrinsic and extrinsic motivation factors for job satisfaction on employee engagement and employees’ innovative behavior in the airlines industry in Thailand with Thai Airways International as the case study. It is essential for the survival of business, as new human resources practice is vital to improve employees’ performance, hence employee engagement has been implemented in many industries as it is believed to be a key ingredient in performance growth for both employee, organization and global competitiveness. This study employed a quantitative method and data collecting by a survey questionnaire with airline ground staff. The data was collected from the various position of frontline group employee for instance check-in staff, boarding gate staff, baggage handling staff and lounge attendant staff. A total of 320 questionnaire forms was collected then analyzed by data analysis performed by using Structural Equation Modelling technique with the operate of AMOS program. The confirmatory factor analysis (CFA) was conducted to analysis the reliability of variables, a pilot test of 30 data was used to pretest the validity and reliability of the instruments. The findings revealed that career growth is the most intrinsic motivating factor and organizational policy is the most extrinsic motivating factor that influence on job satisfaction. Research found that job satisfaction is an antecedent of employee engagement; moreover, employee engagement is positively related to employees’ innovative behavior. Exploring the key driver of employees’ motivation, employees’ job satisfaction, employee engagement and employees’ innovative behavior contributes to both academic and practical implications. In addition, this study proposes new knowledge for a future study model which is from the key finding of this study and for the future study in deep of key driver of employee engagement impact on the innovative work behavior that can be applied to any industry.

รายละเอียดเพิ่มเติม:

Thesis (M.M. (Integrated Tourism and Hospitality Management )--National Institute of Development Administration, 2017

หัวเรื่องมาตรฐาน:

Airlines
Thai Airways International Public Company
Thai Airways International Public Company -- Personnel management
Employee motivation

คำสำคัญ:

e-Thesis

ประเภททรัพยากร:

Thesis

ความยาว:

178 leaves

ชนิดของสื่อ:

Text

รูปแบบแฟ้มข้อมูล:

application/pdf

ภาษา:

eng

สิทธิในการใช้งาน:

ผลงานนี้เผยแพร่ภายใต้ลิขสิทธิ์ของสถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์

ผู้ครอบครองสิทธิ์:

National Institute of Development Administration

URI:

http://repository.nida.ac.th/handle/662723737/4316
แสดงระเบียนรายการแบบเต็ม

แฟ้มในรายการข้อมูลนี้ (CONTENT)

Thumbnail
ดู
b203117e.pdf ( 3,057.29 KB )

This item appears in the following Collection(s)

  • GSTM: Theses [65]
Copyright © National Institute of Development Administration | สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
Library and Information Center
Tel: (+662) 727-3737, (+622) 727-3743    Email: services@nida.ac.th
 

 

Copyright © National Institute of Development Administration | สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
Library and Information Center
Tel: (+662) 727-3737, (+622) 727-3743    Email: services@nida.ac.th
 

 

‹›×