• English
    • ไทย
  • English 
    • English
    • ไทย
  • Login
View Item 
  •   Wisdom Repository Home
  • คณะและวิทยาลัย
  • คณะนิเทศศาสตร์และนวัตกรรมการจัดการ
  • GSCM: Theses
  • View Item
  •   Wisdom Repository Home
  • คณะและวิทยาลัย
  • คณะนิเทศศาสตร์และนวัตกรรมการจัดการ
  • GSCM: Theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of Wisdom RepositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateResource TypesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateResource Types

My Account

Login

The comparison of teaching approaches for media literacy: case study of Assumption university student

by Natcha Sathapornsathit

Title:

The comparison of teaching approaches for media literacy: case study of Assumption university student

Other title(s):

การเปรียบเทียบแนวทางการสอนความรู้เท่าทันสื่อ : กรณีศึกษาของนักศึกษามหาวิทยาลัยอัสสัมชัญ

Author(s):

Natcha Sathapornsathit

Advisor:

Warat Karuchit

Degree name:

Master of Arts

Degree level:

Master's

Degree discipline:

Communication Arts and Innovation

Degree department:

The Graduate School of Communication Arts and Management Innovation

Degree grantor:

National Institute of Development Administration

Issued date:

2018

Publisher:

National Institute of Development Administration

Abstract:

This research presents the comparison between 3 teaching approaches to find the most effective teaching approach and create guideline for choosing teaching approach for media literacy education, to ultimately improve the level of media literacy in Thai youth. The approaches being compared are the 100% lecture-based approach, the 50% lectures-based and 50% activity-based, and the 100% activity-based approach. The 50% lecture-based and 50% activity-based is expected to be the most effective teaching approach.   This research study is an experimental research which was conducted on Assumption university students from Communication Arts faculty. Participants were divided into 3 groups, then each group received different treatments according to the teaching approaches selected in this study. To compare the effectiveness of each approach, participants had to do the pretest and posttest, to measure their level of media literacy. The test results were compared between each group and analyzed using descriptive statistic. The overall result indicates that the most effective teaching approach is the 100% activity-based approach. However, the most effective way to create teaching approach for media literacy is through customization. There are factors to be considered before planning media literacy class; time duration, student’s preexisting media literacy knowledge and social media usage rate, to achieve the most effective result.   (Keywords): media literacy, teaching approach, media literacy level

Description:

Thesis (M.A.(Communication Arts and Innovation))--National Institute of Development Administration, 2018

Subject(s):

Media literacy

Keyword(s):

e-Thesis
Teaching approach
Media literacy level

Resource type:

Thesis

Extent:

106 leaves

Type:

Text

File type:

application/pdf

Language:

eng

Rights:

ผลงานนี้เผยแพร่ภายใต้ สัญญาอนุญาตครีเอทีฟคอมมอนส์แบบ แสดงที่มา-ไม่ใช้เพื่อการค้า-ไม่ดัดแปลง 4.0 (CC BY-NC-ND 4.0)

URI:

http://repository.nida.ac.th/handle/662723737/4360
Show full item record

Files in this item (CONTENT)

Thumbnail
View
  • b204751e.pdf ( 5,260.89 KB )

ทรัพยากรสารสนเทศทั้งหมดในคลังปัญญา ใช้เพื่อประโยชน์ทางการเรียนการสอนและการค้นคว้าเท่านั้น และต้องมีการอ้างอิงแหล่งที่มาทุกครั้งที่นำไปใช้ ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และทำสำเนาต่อ รวมถึงไม่ให้อนุญาตนำไปใช้ประโยชน์เพื่อการค้า ไม่ว่ากรณีใด ๆ ทั้งสิ้น



This item appears in the following Collection(s)

  • GSCM: Theses [178]

Except where otherwise noted, content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International license.

Copyright © National Institute of Development Administration | สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
Library and Information Center | สำนักบรรณสารการพัฒนา
Email: NIDAWR@nida.ac.th    Chat: Facebook Messenger    Facebook: NIDAWisdomRepository
 

 

Except where otherwise noted, content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International license.

Copyright © National Institute of Development Administration | สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
Library and Information Center | สำนักบรรณสารการพัฒนา
Email: NIDAWR@nida.ac.th    Chat: Facebook Messenger    Facebook: NIDAWisdomRepository
 

 

‹›×