A causal relation model of market orientation and extended market orientation affecting strategic management through health establishments performance in Bangkok
by Wirut Nakkhasin
ชื่อเรื่อง: | A causal relation model of market orientation and extended market orientation affecting strategic management through health establishments performance in Bangkok |
ผู้แต่ง: | Wirut Nakkhasin |
ผู้ควบคุมงานวิจัย: | Sangkae Punyasiri |
ชื่อปริญญา: | Doctor of Philosophy |
ระดับปริญญา: | Doctoral |
สาขาวิชา: | Integrated Tourism Management |
คณะ/หน่วยงาน: | The Graduate School of Tourism Management |
หน่วยงานที่ประสาทปริญญา: | National Institute of Development Administration |
วันที่เผยแพร่: | 2561 |
ตัวระบุวัตถุจิจิทัล (ดีโอไอ): | 10.14457/NIDA.the.2018.17 |
หน่วยงานที่เผยแพร่: | National Institute of Development Administration |
บทคัดย่อ/เนื้อเรื่องย่อ: |
The research was done in Bangkok Thailand due to high competition and the presence of a majority of Thailand’s health establishments, which aims to 1) review market orientation, extended market orientation and strategic management affecting health establishment performance in Bangkok 2) to study the relationship between market orientation, extended market orientation and strategic management affecting health establishment performance in Bangkok 3) to investigate of concept for causal relation model of market orientation and extended market orientation affecting health establishment performance in Bangkok. The research method of this study is a mixed method research methodology, which quantitative and qualitative approaches. The population is Thailand’s health establishments managers. The sample size was 412 managers, derived using statistical methods to determine a size which yields validity and reliability. The results reveal causal relationship model between market orientation, extended market orientation, strategic management, and health establishment performance as follow structured equation: SM = 0.84MO + 0.40EMO and PER = 0.80SM |
รายละเอียดเพิ่มเติม: |
Thesis (Ph.D. (Integrated Tourism Management))--National Institute of Development Administration, 2018 |
หัวเรื่องมาตรฐาน: | Communication in marketing -- Thailand -- Bangkok
Hospitality industry -- Marketing |
คำสำคัญ: | e-Thesis
Health care facility |
ประเภททรัพยากร: | Dissertation |
ความยาว: | 297 leaves |
ชนิดของสื่อ: | Text |
รูปแบบแฟ้มข้อมูล: | application/pdf |
ภาษา: | eng |
สิทธิในการใช้งาน: | This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License. |
URI: | https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/5004 |
แฟ้มในรายการข้อมูลนี้ (CONTENT) |
|
ดู ทรัพยากรสารสนเทศทั้งหมดในคลังปัญญา ใช้เพื่อประโยชน์ทางการเรียนการสอนและการค้นคว้าเท่านั้น และต้องมีการอ้างอิงแหล่งที่มาทุกครั้งที่นำไปใช้ ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และทำสำเนาต่อ รวมถึงไม่ให้อนุญาตนำไปใช้ประโยชน์เพื่อการค้า ไม่ว่ากรณีใด ๆ ทั้งสิ้น
|
This item appears in the following Collection(s) |
|
|