The effects of emotional labor and moderating roles of gender, age, and manager emotional intelligence on the job and organizational outcomes: a case study of frontline hotel employees in Phuket, Thailand
by Siriporn Khetjenkarn
ชื่อเรื่อง: | The effects of emotional labor and moderating roles of gender, age, and manager emotional intelligence on the job and organizational outcomes: a case study of frontline hotel employees in Phuket, Thailand |
ผู้แต่ง: | Siriporn Khetjenkarn |
ผู้ควบคุมงานวิจัย: | Charoenchai Agmapisarn |
ชื่อปริญญา: | Doctor of Philosophy |
ระดับปริญญา: | Doctoral |
สาขาวิชา: | Intergrated Tourism Management |
คณะ/หน่วยงาน: | The Graduate School of Tourism Management |
หน่วยงานที่ประสาทปริญญา: | National Institute of Development Administration |
วันที่เผยแพร่: | 2561 |
ตัวระบุวัตถุจิจิทัล (ดีโอไอ): | 10.14457/NIDA.the.2018.31 |
หน่วยงานที่เผยแพร่: | National Institute of Development Administration |
บทคัดย่อ/เนื้อเรื่องย่อ: |
In the high competition of the hospitality and service industry, hotels are in the process of intensely managing their employees’behavior and emotions, and this can have a detrimental impact on frontline employees’ work attitudes, job performance, and behavior within the organization. In Thailand, there are still pressing questions regarding these issues. The objectives of this study were to examine the relationships among emotional labor, burnout, job satisfaction, turnover intention, and organizational commitment, and to compare the moderating roles of the employee’s gender, age, and manager emotional intelligence affecting emotional labor concerning the job satisfaction and burnout of hotel frontline employees in Thailand. A total of 509 subjects were investigated. With the structural equation modeling (SEM) and multiple group analysis technique used in this study, the positive and negative significant effects of emotional labor concerning job and organizational outcomes, and the moderating roles of age and manager emotional intelligence, were determined. The managerial implications from the results of the study can have beneficial outcomes for the hospitality and service industry, particularly regarding the human resource management process in terms of dealing and custom treat with employees’ emotional labor. Keywords: burnout, emotional labor, job satisfaction, organizational commitment, turnover intention |
รายละเอียดเพิ่มเติม: |
Thesis (Ph.D. (Integrated Tourism Management))--National Institute of Development Administration, 2018 |
หัวเรื่องมาตรฐาน: | Emotional intelligence
Hotels -- Employees Hotel front desk personnel Organizational commitment Job satisfaction |
คำสำคัญ: | e-Thesis
Turnover intention Emotional labor Burnout |
ประเภททรัพยากร: | Dissertation |
ความยาว: | 292 leaves |
ชนิดของสื่อ: | Text |
รูปแบบแฟ้มข้อมูล: | application/pdf |
ภาษา: | eng |
สิทธิในการใช้งาน: | This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License. |
URI: | https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/5066 |
แฟ้มในรายการข้อมูลนี้ (CONTENT) |
|
ดู ทรัพยากรสารสนเทศทั้งหมดในคลังปัญญา ใช้เพื่อประโยชน์ทางการเรียนการสอนและการค้นคว้าเท่านั้น และต้องมีการอ้างอิงแหล่งที่มาทุกครั้งที่นำไปใช้ ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และทำสำเนาต่อ รวมถึงไม่ให้อนุญาตนำไปใช้ประโยชน์เพื่อการค้า ไม่ว่ากรณีใด ๆ ทั้งสิ้น
|
This item appears in the following Collection(s) |
|
|