แนวทางการรักษาบุคลากรเจนเนอเรชั่นวายในธุรกิจโรงแรมขนาดกลาง พื้นที่กรุงเทพมหานคร
Files
Publisher
Issued Date
2020
Available Date
Copyright Date
Resource Type
Series
Edition
Language
tha
File Type
application/pdf
No. of Pages/File Size
129 แผ่น
ISBN
ISSN
eISSN
DOI
Other identifier(s)
b210707
Identifier(s)
Access Rights
Access Status
Rights
ผลงานนี้เผยแพร่ภายใต้ สัญญาอนุญาตครีเอทีฟคอมมอนส์แบบ แสดงที่มา-ไม่ใช้เพื่อการค้า-ไม่ดัดแปลง 4.0 (CC BY-NC-ND 4.0)
Rights Holder(s)
Physical Location
สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์. สำนักบรรณสารการพัฒนา
Bibliographic Citation
Citation
สุปรียา ม่วงรอด (2020). แนวทางการรักษาบุคลากรเจนเนอเรชั่นวายในธุรกิจโรงแรมขนาดกลาง พื้นที่กรุงเทพมหานคร. Retrieved from: https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/5124.
Title
แนวทางการรักษาบุคลากรเจนเนอเรชั่นวายในธุรกิจโรงแรมขนาดกลาง พื้นที่กรุงเทพมหานคร
Alternative Title(s)
Guideline for retaining generation Y staff in the medium-size hotel business in Bangkok
Author(s)
Editor(s)
Advisor(s)
Advisor's email
Contributor(s)
Contributor(s)
Abstract
การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) เพื่อศึกษาปัญหาและหาสาเหตุการย้ายงานจากโรงแรมขนาดกลางไปสู่โรงแรมขนาดใหญ่ของบุคลากรเจเนอเรชั่นวาย 2) เพื่อสร้างแนวทางในการรักษาบุคลากรเจนเนอเรชั่นวายในธุรกิจโรงแรมขนาดกลาง ดำเนินการศึกษาในรูปแบบการวิจัยเชิงคุณภาพ เก็บรวบรวมข้อมูลโดยการสัมภาษณ์เชิงลึก (In-Depth Interview) ผู้ให้ข้อมูลหลักแบ่งออกเป็น 3 กลุ่ม ได้แก่ ผู้บริหารองค์กร ฝ่ายทรัพยากรบุคคล และบุคลากรเจนเนอเรชั่นวายในธุรกิจโรงแรมขนาดกลาง พื้นที่กรุงเทพมหานคร ผลการวิจัยตามวัตถุประสงค์ข้อที่ 1 พบว่า ปัญหาและสาเหตุการย้ายงานจากโรงแรมขนาดกลางไปสู่โรงแรมขนาดใหญ่ของบุคลากรเจเนอเรชั่นวาย 5 ด้าน คือ
(1) ความต้องการรายได้ที่สูงขึ้น (2) ความต้องการสวัสดิการที่ดีกว่าแห่งเดิม (3) ความต้องการที่จะก้าวหน้า (4) ความต้องการสภาพแวดล้อมในการทำงานที่ดี และ (5) ความต้องการภาพลักษณ์ที่ดีแก่ตนเอง และผลการวิจัยตามวัตถุประสงค์ข้อที่ 2 พบว่า แนวทางในการรักษาบุคลากรเจนเนอเรชั่นวายในธุรกิจโรงแรมขนาดกลาง 6 แนวทาง คือ (1) การเพิ่มค่าตอบแทน (2) สภาพแวดล้อมในการทำงานที่ดี (3) บทบาทของหัวหน้างาน (4) การได้รับการยกย่องนับถือจากผู้ร่วมงาน (5) ลักษณะของงาน
และ (6) โอกาสก้าวหน้าในหน้าที่การงาน
This research objectives are 1) To study the problem and find out why the move from medium to large hotels of Generation Y employees. 2) To create a Guideline for retaining Generation Y staff in medium-size hotel business. This research is quantitative research. The data were collected through an in-depth interview with the main data providers are divided into 3 groups as Executive, Human resources department and Generation Y personnel in the medium-sized hotel business Bangkok. The result of first Objective found that the problems and the cause for moving from medium to large hotels of Generation Y personnel in 5 factors are (1) The need for higher remuneration (2) The need for better welfare (3) The need to progress in life (4) The need to an environment of work and (5) The need for a good image of themselves. And the result of second objective found that the guidelines for retaining Generation Y personnel in the mid-size hotel business are 6 guidelines: (1) The increasing compensation (2) The good working environment (3) The role of supervisors (4) The respect from a co-worker (5) The work characteristics and (6) The career advancement opportunities.
This research objectives are 1) To study the problem and find out why the move from medium to large hotels of Generation Y employees. 2) To create a Guideline for retaining Generation Y staff in medium-size hotel business. This research is quantitative research. The data were collected through an in-depth interview with the main data providers are divided into 3 groups as Executive, Human resources department and Generation Y personnel in the medium-sized hotel business Bangkok. The result of first Objective found that the problems and the cause for moving from medium to large hotels of Generation Y personnel in 5 factors are (1) The need for higher remuneration (2) The need for better welfare (3) The need to progress in life (4) The need to an environment of work and (5) The need for a good image of themselves. And the result of second objective found that the guidelines for retaining Generation Y personnel in the mid-size hotel business are 6 guidelines: (1) The increasing compensation (2) The good working environment (3) The role of supervisors (4) The respect from a co-worker (5) The work characteristics and (6) The career advancement opportunities.
Table of contents
Description
วิทยานิพนธ์ (กจ.ม. (การจัดการการท่องเที่ยวและบริการแบบบูรณาการ))--สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์, 2563