• English
    • ไทย
  • English 
    • English
    • ไทย
  • Login
View Item 
  •   Wisdom Repository Home
  • คณะและวิทยาลัย
  • คณะการจัดการการท่องเที่ยว
  • GSTM: Theses
  • View Item
  •   Wisdom Repository Home
  • คณะและวิทยาลัย
  • คณะการจัดการการท่องเที่ยว
  • GSTM: Theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of Wisdom RepositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateResource TypesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateResource Types

My Account

Login

แนวทางการรักษาบุคลากรเจนเนอเรชั่นวายในธุรกิจโรงแรมขนาดกลาง พื้นที่กรุงเทพมหานคร

by สุปรียา ม่วงรอด

Title:

แนวทางการรักษาบุคลากรเจนเนอเรชั่นวายในธุรกิจโรงแรมขนาดกลาง พื้นที่กรุงเทพมหานคร

Other title(s):

Guideline for retaining generation Y staff in the medium-size hotel business in Bangkok

Author(s):

สุปรียา ม่วงรอด

Advisor:

กนกกานต์ แก้วนุช

Degree name:

การจัดการมหาบัณฑิต

Degree level:

Master's

Degree discipline:

การจัดการการท่องเที่ยวและบริการแบบบูรณาการ

Degree department:

คณะการจัดการการท่องเที่ยว

Degree grantor:

สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์

Issued date:

2020

Publisher:

สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์

Abstract:

การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) เพื่อศึกษาปัญหาและหาสาเหตุการย้ายงานจากโรงแรมขนาดกลางไปสู่โรงแรมขนาดใหญ่ของบุคลากรเจเนอเรชั่นวาย 2) เพื่อสร้างแนวทางในการรักษาบุคลากรเจนเนอเรชั่นวายในธุรกิจโรงแรมขนาดกลาง ดำเนินการศึกษาในรูปแบบการวิจัยเชิงคุณภาพ  เก็บรวบรวมข้อมูลโดยการสัมภาษณ์เชิงลึก (In-Depth Interview) ผู้ให้ข้อมูลหลักแบ่งออกเป็น 3 กลุ่ม ได้แก่ ผู้บริหารองค์กร ฝ่ายทรัพยากรบุคคล และบุคลากรเจนเนอเรชั่นวายในธุรกิจโรงแรมขนาดกลาง พื้นที่กรุงเทพมหานคร ผลการวิจัยตามวัตถุประสงค์ข้อที่ 1 พบว่า ปัญหาและสาเหตุการย้ายงานจากโรงแรมขนาดกลางไปสู่โรงแรมขนาดใหญ่ของบุคลากรเจเนอเรชั่นวาย 5 ด้าน คือ (1) ความต้องการรายได้ที่สูงขึ้น (2) ความต้องการสวัสดิการที่ดีกว่าแห่งเดิม (3) ความต้องการที่จะก้าวหน้า (4) ความต้องการสภาพแวดล้อมในการทำงานที่ดี และ (5) ความต้องการภาพลักษณ์ที่ดีแก่ตนเอง และผลการวิจัยตามวัตถุประสงค์ข้อที่ 2 พบว่า แนวทางในการรักษาบุคลากรเจนเนอเรชั่นวายในธุรกิจโรงแรมขนาดกลาง 6 แนวทาง คือ (1) การเพิ่มค่าตอบแทน (2) สภาพแวดล้อมในการทำงานที่ดี (3) บทบาทของหัวหน้างาน (4) การได้รับการยกย่องนับถือจากผู้ร่วมงาน (5) ลักษณะของงาน และ (6) โอกาสก้าวหน้าในหน้าที่การงาน
This research objectives are 1) To study the problem and find out why the move from medium to large hotels of Generation Y employees. 2) To create a Guideline for retaining Generation Y staff in medium-size hotel business. This research is quantitative research. The data were collected through an in-depth interview with the main data providers are divided into 3 groups as Executive, Human resources department and Generation Y personnel in the medium-sized hotel business Bangkok. The result of first Objective found that the problems and the cause for moving from medium to large hotels of Generation Y personnel in 5 factors are (1) The need for higher remuneration (2) The need for better welfare (3) The need to progress in life (4) The need to an environment of work and (5) The need for a good image of themselves. And the result of second objective found that the guidelines for retaining Generation Y personnel in the mid-size hotel business are 6 guidelines: (1) The increasing compensation (2) The good working environment (3) The role of supervisors (4) The respect from a co-worker (5) The work characteristics and (6) The career advancement opportunities.

Description:

วิทยานิพนธ์ (กจ.ม. (การจัดการการท่องเที่ยวและบริการแบบบูรณาการ))--สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์, 2563

Subject(s):

โรงแรม -- การจัดการ
การบริหารงานบุคคล

Keyword(s):

e-Thesis
เจนเนอเรชั่นวาย
โรงแรมขนาดกลาง
การธำรงรักษาบุคลากร
การสร้างแรงจูงใจ

Resource type:

วิทยานิพนธ์

Extent:

129 แผ่น

Type:

Text

File type:

application/pdf

Language:

tha

Rights:

ผลงานนี้เผยแพร่ภายใต้ สัญญาอนุญาตครีเอทีฟคอมมอนส์แบบ แสดงที่มา-ไม่ใช้เพื่อการค้า-ไม่ดัดแปลง 4.0 (CC BY-NC-ND 4.0)

URI:

https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/5124
Show full item record

Files in this item (CONTENT)

Thumbnail
View
  • b210707.pdf ( 3,310.76 KB )

ทรัพยากรสารสนเทศทั้งหมดในคลังปัญญา ใช้เพื่อประโยชน์ทางการเรียนการสอนและการค้นคว้าเท่านั้น และต้องมีการอ้างอิงแหล่งที่มาทุกครั้งที่นำไปใช้ ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และทำสำเนาต่อ รวมถึงไม่ให้อนุญาตนำไปใช้ประโยชน์เพื่อการค้า ไม่ว่ากรณีใด ๆ ทั้งสิ้น



This item appears in the following Collection(s)

  • GSTM: Theses [129]

Except where otherwise noted, content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International license.

Copyright © National Institute of Development Administration | สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
Library and Information Center | สำนักบรรณสารการพัฒนา
Email: NIDAWR@nida.ac.th    Chat: Facebook Messenger    Facebook: NIDAWisdomRepository
 

 

Except where otherwise noted, content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International license.

Copyright © National Institute of Development Administration | สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
Library and Information Center | สำนักบรรณสารการพัฒนา
Email: NIDAWR@nida.ac.th    Chat: Facebook Messenger    Facebook: NIDAWisdomRepository
 

 

‹›×