• English
    • ไทย
  • English 
    • English
    • ไทย
  • Login
View Item 
  •   Wisdom Repository Home
  • คณะและวิทยาลัย
  • คณะนิเทศศาสตร์และนวัตกรรมการจัดการ
  • GSCM: Dissertations
  • View Item
  •   Wisdom Repository Home
  • คณะและวิทยาลัย
  • คณะนิเทศศาสตร์และนวัตกรรมการจัดการ
  • GSCM: Dissertations
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of Wisdom RepositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateResource TypesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateResource Types

My Account

Login

Social TV: Communication from Television to Facebook (Workpoint TV and Thairath TV)

by Pornchai Chanvisatlak

Title:

Social TV: Communication from Television to Facebook (Workpoint TV and Thairath TV)

Other title(s):

โซเชียลทีวี: การสื่อสารจากโทรทัศน์สู่เฟซบุ๊ก (เวิร์คพอยท์ทีวี และไทยรัฐทีวี)

Author(s):

Pornchai Chanvisatlak

Advisor:

Asawin Nedpogaeo

Degree name:

Doctor of Philosophy

Degree level:

Doctoral

Degree discipline:

Communication Arts and Innovation

Degree grantor:

National Institute of Development Administration

Issued date:

2019

Digital Object Identifier (DOI):

10.14457/NIDA.the.2019.28

Publisher:

National Institute of Development Administration

Abstract:

The study on Social TV: Communication from Television to Facebook (Workpoint TV and Thairath TV) is a mixed method research, comprising of content analysis on ThairathTV’s official Facebook page and interviews the operator on their content selection and their transmedia production process in order to publicize their television content on the official Facebook page, as well as the interaction of the users. The study found that: During normal period , the social media team would select and deliver content based on television station’s position. During the election period, however, news on the national election was in the audience’s interest and also in the main social stream. The content received from the station was original news and entertainment video clips that would be edited and reproduced as new pieces of work. Other content sources include the station's website: mainly news images, texts and video clips, self-generated content by the social media team and content from business partners, which had never been aired on any television program. For users’ interaction, most of their Facebook fans chose to access live and video clip content and interacted with emoticon. They tended to comment mostly on news and political content.
การศึกษาเรื่อง Social TV: Communication from Television to Facebook (Workpoint TV and Thairath TV) เป็นการวิจัยแบบผสมเพื่อหาคำตอบเรื่องการคัดเลือก การผลิตเนื้อหารายการจากสื่อโทรทัศน์สู่การเผยแพร่บนสื่อโซเชียลมีเดียทางการของสถานีโทรทัศน์ และการมีปฏิสัมพันธ์ของผู้ใช้งาน โดยพบว่าในช่วงเวลาปกติทางทีมโซเชียลมีเดียคัดเลือกและนำเสนอเนื้อหาตามโพสิชันนิ่งของสถานีโทรทัศน์แต่ละแห่ง ส่วนช่วงเลือกตั้งเป็นเนื้อหาเกี่ยวกับข่าวการเลือกตั้งที่อยู่ในความสนใจของผู้ชมและกระแสสังคม สำหรับเนื้อหาที่นำเสนอได้มาจากสถานีโทรทัศน์และแหล่งข้อมูลอื่น ๆ โดยเนื้อหาจากสถานีโทรทัศน์มีเนื้อหาประเภทข่าวและบันเทิง ในรูปแบบคลิปวีดีโอต้นฉบับและที่นำมาตัดต่อเป็นชิ้นงานใหม่ ส่วนแหล่งข้อมูลอื่น ๆ เช่น เว็บไซต์ของสถานี เฟซบุ๊กเพจอื่น ๆ ของสถานีจะเป็นเนื้อหาเกี่ยวกับข่าว ทั้งรูปแบบของภาพ ตัวอักษรและคลิปวีดีโอ รวมถึงเนื้อหาที่ทีมงานโซเชียลมีเดียผลิตขึ้นเองและเนื้อหาจากพันธมิตรทางธุรกิจที่ไม่ได้ปรากฎในรายการโทรทัศน์ ส่วนผู้ใช้งานเลือกเข้าถึงเนื้อหาในรูปแบบการถ่ายทอดสดและคลิปมากที่สุด และมีปฏิสัมพันธ์ด้วยการแสดงอารมณ์ผ่าน emoticon และแสดงความคิดเห็นต่อเนื้อหาเกี่ยวกับข่าวและการเมืองมากที่สุด

Description:

Thesis (Ph.D. (Communication Arts and Innovation))--National Institute of Development Administration, 2019

Subject(s):

Television -- Social aspects

Keyword(s):

e-Thesis
เฟซบุ๊กเพจ
ไทยรัฐทีวี
เล่าเรื่องข้ามสื่อ
สื่อสังคมออนไลน์

Resource type:

Dissertation

Extent:

301 leaves

Type:

Text

File type:

application/pdf

Language:

eng

Rights:

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

URI:

https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/5166
Show full item record

Files in this item (CONTENT)

Thumbnail
View
  • b210879.pdf ( 1.27 MB )

ทรัพยากรสารสนเทศทั้งหมดในคลังปัญญา ใช้เพื่อประโยชน์ทางการเรียนการสอนและการค้นคว้าเท่านั้น และต้องมีการอ้างอิงแหล่งที่มาทุกครั้งที่นำไปใช้ ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และทำสำเนาต่อ รวมถึงไม่ให้อนุญาตนำไปใช้ประโยชน์เพื่อการค้า ไม่ว่ากรณีใด ๆ ทั้งสิ้น



This item appears in the following Collection(s)

  • GSCM: Dissertations [52]

Except where otherwise noted, content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International license.

Copyright © National Institute of Development Administration | สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
Library and Information Center | สำนักบรรณสารการพัฒนา
Email: NIDAWR@nida.ac.th    Chat: Facebook Messenger    Facebook: NIDAWisdomRepository
 

 

Except where otherwise noted, content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International license.

Copyright © National Institute of Development Administration | สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
Library and Information Center | สำนักบรรณสารการพัฒนา
Email: NIDAWR@nida.ac.th    Chat: Facebook Messenger    Facebook: NIDAWisdomRepository
 

 

‹›×