Show simple item record

dc.contributor.advisorAsawin Nedpogaeoen
dc.contributor.authorPornchai Chanvisatlaken
dc.date.accessioned2021-03-24T09:28:49Z
dc.date.available2021-03-24T09:28:49Z
dc.date.issued2019
dc.identifierb210879
dc.identifier.urihttps://repository.nida.ac.th/handle/662723737/5166
dc.descriptionThesis (Ph.D. (Communication Arts and Innovation))--National Institute of Development Administration, 2019
dc.description.abstractThe study on Social TV: Communication from Television to Facebook (Workpoint TV and Thairath TV) is a mixed method research, comprising of content analysis on ThairathTV’s official Facebook page and interviews the operator on their content selection and their transmedia production process in order to publicize their television content on the official Facebook page, as well as the interaction of the users. The study found that: During normal period , the social media team would select and deliver content based on television station’s position. During the election period, however, news on the national election was in the audience’s interest and also in the main social stream. The content received from the station was original news and entertainment video clips that would be edited and reproduced as new pieces of work. Other content sources include the station's website: mainly news images, texts and video clips, self-generated content by the social media team and content from business partners, which had never been aired on any television program. For users’ interaction, most of their Facebook fans chose to access live and video clip content and interacted with emoticon. They tended to comment mostly on news and political content.en
dc.description.abstractการศึกษาเรื่อง Social TV: Communication from Television to Facebook (Workpoint TV and Thairath TV) เป็นการวิจัยแบบผสมเพื่อหาคำตอบเรื่องการคัดเลือก การผลิตเนื้อหารายการจากสื่อโทรทัศน์สู่การเผยแพร่บนสื่อโซเชียลมีเดียทางการของสถานีโทรทัศน์ และการมีปฏิสัมพันธ์ของผู้ใช้งาน โดยพบว่าในช่วงเวลาปกติทางทีมโซเชียลมีเดียคัดเลือกและนำเสนอเนื้อหาตามโพสิชันนิ่งของสถานีโทรทัศน์แต่ละแห่ง ส่วนช่วงเลือกตั้งเป็นเนื้อหาเกี่ยวกับข่าวการเลือกตั้งที่อยู่ในความสนใจของผู้ชมและกระแสสังคม สำหรับเนื้อหาที่นำเสนอได้มาจากสถานีโทรทัศน์และแหล่งข้อมูลอื่น ๆ โดยเนื้อหาจากสถานีโทรทัศน์มีเนื้อหาประเภทข่าวและบันเทิง ในรูปแบบคลิปวีดีโอต้นฉบับและที่นำมาตัดต่อเป็นชิ้นงานใหม่ ส่วนแหล่งข้อมูลอื่น ๆ เช่น เว็บไซต์ของสถานี เฟซบุ๊กเพจอื่น ๆ ของสถานีจะเป็นเนื้อหาเกี่ยวกับข่าว ทั้งรูปแบบของภาพ ตัวอักษรและคลิปวีดีโอ รวมถึงเนื้อหาที่ทีมงานโซเชียลมีเดียผลิตขึ้นเองและเนื้อหาจากพันธมิตรทางธุรกิจที่ไม่ได้ปรากฎในรายการโทรทัศน์ ส่วนผู้ใช้งานเลือกเข้าถึงเนื้อหาในรูปแบบการถ่ายทอดสดและคลิปมากที่สุด และมีปฏิสัมพันธ์ด้วยการแสดงอารมณ์ผ่าน emoticon และแสดงความคิดเห็นต่อเนื้อหาเกี่ยวกับข่าวและการเมืองมากที่สุดth
dc.format.extent301 leavesen
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoeng
dc.publisherNational Institute of Development Administrationen
dc.rightsผลงานนี้เผยแพร่ภายใต้ลิขสิทธิ์ของสถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์th
dc.subjectเฟซบุ๊กเพจth
dc.subjectไทยรัฐทีวีth
dc.subjectเล่าเรื่องข้ามสื่อth
dc.subjectสื่อสังคมออนไลน์th
dc.subjecte-Thesisen
dc.subject.otherTelevision -- Social aspectsen
dc.titleSocial TV: Communication from Television to Facebook (Workpoint TV and Thairath TV)en
dc.title.alternativeโซเชียลทีวี: การสื่อสารจากโทรทัศน์สู่เฟซบุ๊ก (เวิร์คพอยท์ทีวี และไทยรัฐทีวี)th
dc.typeTexten
dc.rights.holderNational Institute of Development Administrationen
mods.genreDissertation
mods.physicalLocationสถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์. สำนักบรรณสารการพัฒนาth
thesis.degree.nameDoctor of Philosophyen
thesis.degree.levelDoctoral
thesis.degree.disciplineCommunication Arts and Innovationen
thesis.degree.grantorNational Institute of Development Administrationen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record