Communication factors affecting training effectiveness of business organizations
by Jompon Jeebpinyo
ชื่อเรื่อง: | Communication factors affecting training effectiveness of business organizations |
ชื่อเรื่องอื่นๆ: | ปัจจัยทางการสื่อสารที่เอื้อต่อประสิทธิภาพในการจัดการฝึกอบรมขององค์กรธุรกิจ |
ผู้แต่ง: | Jompon Jeebpinyo |
ผู้ควบคุมงานวิจัย: | Yubol Benjarongkij |
ชื่อปริญญา: | Doctor of Philosophy |
ระดับปริญญา: | Doctoral |
สาขาวิชา: | Communication Arts and Innovation |
คณะ/หน่วยงาน: | The Graduate School of Communication Arts and Management Innovation |
หน่วยงานที่ประสาทปริญญา: | National Institute of Development Administration |
วันที่เผยแพร่: | 2563 |
ตัวระบุวัตถุจิจิทัล (ดีโอไอ): | 10.14457/NIDA.the.2020.21 |
หน่วยงานที่เผยแพร่: | National Institute of Development Administration |
บทคัดย่อ/เนื้อเรื่องย่อ: |
The research is aimed for three objectives: 1) To study communication methods of professional trainers in organizing training, 2) to study training communication factors that affect training effectiveness of business organizations, and 3) to test the researcher’s developed structural equation model of latent variables, namely professional trainers’ qualifications and competence, training environmental management, trainees, and training effectiveness, with empirical data.
Mixed methods of qualitative and quantitative research were conducted. Qualitative methods were to respond to the first and second objective, while quantitative methods to the third objective.
The samples of qualitative research were five professional trainers, five skillful training organizers, and five executives of private organizations in the area of human resource development. For quantitative research, the samples were 520 trainees of in-house training programs with no less than 6 hours.
From the study, it was found that
Professional trainers used 13 communication methods in training and speaking methods: lecture, coaching, narration, conversation, and questioning, were found to be used the most.
Trainers’ experience, qualifications, reputation, and design of training or program content; training physical environmental management; trainees’ learning motivation and anxiety were found to be communication factors affecting training effectiveness at the highest level, while trainers’ communication; training social and psychological environmental management; trainees’ perceived self-efficacy and perceived valence of training outcome at the moderate level.
Trainers’ qualifications and competence (Trainer) and training environmental management (Management) cannot explain the variance of training effectiveness while trainees (Trainee) can. If the standard deviation of trainees increases by 1, it will yield a .778 increase in the standard deviation of training effectiveness. Accordingly, the developed structural equation model can explain the variance of training effectiveness by 48% |
รายละเอียดเพิ่มเติม: |
Thesis (Ph.D. (Communication Arts and Innovation))--National Institute of Development Administration, 2020 |
หัวเรื่องมาตรฐาน: | Training |
คำสำคัญ: | การสื่อสาร
การฝึกอบรม ประสิทธิภาพการฝึกอบรม e-Thesis |
ประเภททรัพยากร: | Dissertation |
ความยาว: | 308 leaves |
ชนิดของสื่อ: | Text |
รูปแบบแฟ้มข้อมูล: | application/pdf |
ภาษา: | eng |
สิทธิในการใช้งาน: | This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License. |
URI: | https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/5167 |
แฟ้มในรายการข้อมูลนี้ (CONTENT) |
|
ดู ทรัพยากรสารสนเทศทั้งหมดในคลังปัญญา ใช้เพื่อประโยชน์ทางการเรียนการสอนและการค้นคว้าเท่านั้น และต้องมีการอ้างอิงแหล่งที่มาทุกครั้งที่นำไปใช้ ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และทำสำเนาต่อ รวมถึงไม่ให้อนุญาตนำไปใช้ประโยชน์เพื่อการค้า ไม่ว่ากรณีใด ๆ ทั้งสิ้น
|
This item appears in the following Collection(s) |
|
|