Supporting knowledge management processes by enhancing knowledge management systems functionalities
by Thanyatida Gunadham
ชื่อเรื่อง: | Supporting knowledge management processes by enhancing knowledge management systems functionalities |
ผู้แต่ง: | Thanyatida Gunadham |
ผู้ควบคุมงานวิจัย: | Nithinant Thammakoranonta |
ชื่อปริญญา: | Doctor of Philosophy |
ระดับปริญญา: | Doctoral |
สาขาวิชา: | Computer Science and Information Systems |
คณะ/หน่วยงาน: | School of Applied Statistics |
หน่วยงานที่ประสาทปริญญา: | National Institute of Development Administration |
วันที่เผยแพร่: | 2563 |
ตัวระบุวัตถุจิจิทัล (ดีโอไอ): | 10.14457/NIDA.the.2020.62 |
หน่วยงานที่เผยแพร่: | National Institute of Development Administration |
บทคัดย่อ/เนื้อเรื่องย่อ: |
Nowadays, various industries widely utilize Knowledge Management Systems (KMSs) to facilitate knowledge management activities for improving organizational performance. Nevertheless, organizations that use KMSs, are still facing difficulties in managing knowledge. This research intends to enhance the functionalities of KMSs to better facilitate all KM processes. First, the research aims to identify current problems occurred in the organization during knowledge discovery, knowledge capture, knowledge sharing, and knowledge application processes. The research uses a qualitative approach by conducting an interview with selected organizations in Thailand. The problems collected from the first part of the research are considered together with the idea of disruptive technologies. In order to have competitive advantage in the market, the organization need to keep up with disruptive technologies. This research then proposes KMSs’ functionalities which includes enhancing existing functions and developing new functions. The proposed KMSs’ functionalities have been verified by KM experts from selected organizations in Thailand. Several benefits of proposed KMSs’ functionalities are supporting employee learning, enabling work efficiency and effectiveness, discovering new insights, and improving organizational processes. |
รายละเอียดเพิ่มเติม: |
Thesis (Ph.D. (Computer Science and Information Systems))--National Institute of Development Administration, 2020 |
หัวเรื่องมาตรฐาน: | Knowledge management
Knowledge management -- Technological innovations |
คำสำคัญ: | e-Thesis
Knowledge management process Knowledge management systems |
ประเภททรัพยากร: | Dissertation |
ความยาว: | 278 leaves |
ชนิดของสื่อ: | Text |
รูปแบบแฟ้มข้อมูล: | application/pdf |
ภาษา: | eng |
สิทธิในการใช้งาน: | This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License. |
URI: | https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/5529 |
แฟ้มในรายการข้อมูลนี้ (CONTENT) |
|
ดู ทรัพยากรสารสนเทศทั้งหมดในคลังปัญญา ใช้เพื่อประโยชน์ทางการเรียนการสอนและการค้นคว้าเท่านั้น และต้องมีการอ้างอิงแหล่งที่มาทุกครั้งที่นำไปใช้ ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และทำสำเนาต่อ รวมถึงไม่ให้อนุญาตนำไปใช้ประโยชน์เพื่อการค้า ไม่ว่ากรณีใด ๆ ทั้งสิ้น
|
This item appears in the following Collection(s) |
|
|