• English
    • ไทย
  • English 
    • English
    • ไทย
  • Login
View Item 
  •   Wisdom Repository Home
  • หน่วยงาน
  • สำนักบริการการศึกษาและบรรณสาร
  • In Processing
  • Dissertations, Theses, Term Papers
  • View Item
  •   Wisdom Repository Home
  • หน่วยงาน
  • สำนักบริการการศึกษาและบรรณสาร
  • In Processing
  • Dissertations, Theses, Term Papers
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of Wisdom RepositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateResource TypesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateResource Types

My Account

Login

THE DEVELOPMENT OF AWARENESS ON GREEN ICTTHROUGH THE IMPLICATIONS OFSELF-DIRECTED LEARNING

THE DEVELOPMENT OF AWARENESS ON GREEN ICTTHROUGH THE IMPLICATIONS OFSELF-DIRECTED LEARNING

by Kultida Malison; Kultida Malison; Nithinant Thammakoranonta; นิธินันท์ ธรรมากรนนท์; National Institute of Development Administration. School of Applied Statistics

Title:

THE DEVELOPMENT OF AWARENESS ON GREEN ICTTHROUGH THE IMPLICATIONS OFSELF-DIRECTED LEARNING
THE DEVELOPMENT OF AWARENESS ON GREEN ICTTHROUGH THE IMPLICATIONS OFSELF-DIRECTED LEARNING

Contributor(s):

National Institute of Development Administration. School of Applied Statistics

Advisor:

Nithinant Thammakoranonta
นิธินันท์ ธรรมากรนนท์

Issued date:

12/8/2022

Publisher:

National Institute of Development Administration

Abstract:

This mix-method study aims at investigating dimensions of awareness on Green ICT and self-directed learning among employees working in the listed companies in The Securities Exchange of Thailand (SET). The influences of self-directed learning on awareness of Green ICT were also examined. The dimensions of awareness on Green ICT were collected through 37-item Green ICT questionnaire, and the results revealed that there were primarily three dimensions of awareness on Green ICT among Thai employees: 1) Saving energy and Avoiding using wasteful paper; 2) Using reusable and recyclable equipment and Upgrading devices; 3) Using saving energy function. For achieving the purposes of this study, dimensions of self-directed learning were collected via 52-item self-directed learning questionnaires, and the results showed that five dimensions including 1) Learning with intention; 2) Open-mindedness; 3) Characteristics of self-discipline; 4) Characteristics of self-management; and 5) Desire to learn were classified. The influence of self-directed learning on awareness of Green ICT revealed that among three dimensions of awareness on Green ICT, Dimension 1 (Saving energy and Avoiding using wasteful paper) and Dimension 3 (Using saving energy function) were affected by four out of five dimensions of self-directed learning. This study has the implications for organizations since the guideline for improving awareness of Green ICT was provided.    

Description:

Doctor of Philosophy (Computer Science and Information Systems) (Ph.D.(Computer Science and Information Systems))
ปรัชญาดุษฎีบัณฑิต (วิทยาการคอมพิวเตอร์และระบบสารสนเทศ) (Ph.D.(Computer Science and Information Systems))

Type:

Dissertation
ดุษฎีนิพนธ์

Language:

en

Rights:

National Institute of Development Administration

URI:

https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/5530
Show full item record

Files in this item (CONTENT)

Thumbnail
View
  • 5720431005.pdf ( 6,691.72 KB )

ทรัพยากรสารสนเทศทั้งหมดในคลังปัญญา ใช้เพื่อประโยชน์ทางการเรียนการสอนและการค้นคว้าเท่านั้น และต้องมีการอ้างอิงแหล่งที่มาทุกครั้งที่นำไปใช้ ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และทำสำเนาต่อ รวมถึงไม่ให้อนุญาตนำไปใช้ประโยชน์เพื่อการค้า ไม่ว่ากรณีใด ๆ ทั้งสิ้น



This item appears in the following Collection(s)

  • Dissertations, Theses, Term Papers [179]
Copyright © National Institute of Development Administration | สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
Library and Education Service Center | สำนักบริการการศึกษาและบรรณสาร
Email: NIDAWR@nida.ac.th    Chat: Facebook Messenger    Facebook: NIDAWisdomRepository
 

 

Copyright © National Institute of Development Administration | สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
Library and Education Service Center | สำนักบริการการศึกษาและบรรณสาร
Email: NIDAWR@nida.ac.th    Chat: Facebook Messenger    Facebook: NIDAWisdomRepository
 

 

‹›×