Determinants of Demand and Supply in Tourism Related to Word of Mouth Behavior
ปัจจัยอุปสงค์ อุปทาน ทางการท่องเที่ยวที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการบอกต่อ
by Kinggarn Sinsup; กิ่งกาญจน์ สินทรัพย์; Rugphong Vongsaroj; รักษ์พงศ์ วงศาโรจน์; National Institute of Development Administration. The Graduate School of Tourism Management
Title: | Determinants of Demand and Supply in Tourism Related to Word of Mouth Behavior ปัจจัยอุปสงค์ อุปทาน ทางการท่องเที่ยวที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการบอกต่อ |
Contributor(s): | National Institute of Development Administration. The Graduate School of Tourism Management |
Advisor: | Rugphong Vongsaroj
รักษ์พงศ์ วงศาโรจน์ |
Issued date: | 12/8/2022 |
Publisher: | National Institute of Development Administration |
Abstract: |
This paper has objectives to; 1) Explore, synthesis, and categorize negative word of mouth by Service Marketing Mix 2) investigate the correlation between the supply-side factors (star ranting, location, size, management system, and pricing level) and negative word of mouth towards the Thai tourism industry. 3) investigate the correlation between the demand-side factors (gender, travel season, objective, group of travel, origin, and group of the country.) and negative word of mouth towards the Thai hotel industry. Furthermore, this paper also identified the guideline for product quality and services development and improvement in the Thai Hotel Industry. The data collection was obtained from the Online Travel Agent’s website based on the negative-feedback survey through the online comments of 3,713 respondents. The results found that
1. The highest frequency in negative word of mouth is Product with 35%, and the high frequency in this aspect are People (22%), Process (17%), Physical Evidence (11%), Place (6%) and, Promotion (3%).
2. For the demand-side factors, the result represented that gender, group of travel, origin, and group of country correlated to negative word of mouth as 0.05 statistically significant. Moreover, origin and group of countries correlated to negative word of mouth as medium and high effect size.
3. For the supply-side factors, the result represented that star rating, location, size, and price rate correlated to negative word of mouth as 0.05 statistically significant. Moreover, star rating, location, size, and price rate correlated to negative word of mouth as low and lower effect size.
4. the guideline for product quality and services development and improvement in the Thai Hotel Industry divided into 1) the guideline for Product and Physical Evidence development and improvement. 2) the guideline for People and Process development and improvement. 3) the guideline for Place, Price, and Promotion development and improvement. |
Description: |
Master of Arts (Integrated Tourism Management) (M.A.(Integrated Tourism Management)) |
Keyword(s): | ที่พักแรมในประเทศไทย
ความไม่พึงพอใจ อุปทาน อุปสงค์ การบอกต่อออนไลน์ |
Type: | Thesis วิทยานิพนธ์ |
Language: | th |
Rights: | National Institute of Development Administration |
URI: | https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/5572 |
Files in this item (CONTENT) |
|
View ทรัพยากรสารสนเทศทั้งหมดในคลังปัญญา ใช้เพื่อประโยชน์ทางการเรียนการสอนและการค้นคว้าเท่านั้น และต้องมีการอ้างอิงแหล่งที่มาทุกครั้งที่นำไปใช้ ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และทำสำเนาต่อ รวมถึงไม่ให้อนุญาตนำไปใช้ประโยชน์เพื่อการค้า ไม่ว่ากรณีใด ๆ ทั้งสิ้น
|
This item appears in the following Collection(s) |
|