Street Food Destination Image Development Through Foreign Tourists' Perspective: A Case Study of Yaowarat, Bangkok
การพัฒนาภาพลักษณ์แหล่งท่องเที่ยวอาหารริมทางผ่านมุมมองของนักท่องเที่ยวชาวต่างชาติ กรณีศึกษา ย่านเยาวราช กรุงเทพมหานคร
by Yanisa Mitgosoom; ญาณิศา มิตรโกสุม; Suwaree Namwong; สุวารี นามวงค์; National Institute of Development Administration. The Graduate School of Tourism Management
Title: | Street Food Destination Image Development Through Foreign Tourists' Perspective: A Case Study of Yaowarat, Bangkok การพัฒนาภาพลักษณ์แหล่งท่องเที่ยวอาหารริมทางผ่านมุมมองของนักท่องเที่ยวชาวต่างชาติ กรณีศึกษา ย่านเยาวราช กรุงเทพมหานคร |
Contributor(s): | National Institute of Development Administration. The Graduate School of Tourism Management |
Advisor: | Suwaree Namwong
สุวารี นามวงค์ |
Issued date: | 12/8/2022 |
Publisher: | National Institute of Development Administration |
Abstract: |
This study explores how is the image of Yaowarat street food in Bangkok by analyzing foreign tourists’ perspectives. The research consists of four objectives: 1) to analyze the elements of tourist attractions in Yaowarat area through the perspective of foreign tourists; 2) To analyze the functional and psychological elements of Yaowarat through the perspective of foreign tourists; 3) to analyze the uniqueness of Yaowarat through the perspective of foreign tourists; and 4) Guidelines for the development of the street food destination image of Yaowarat, Bangkok. A qualitative approach was employed, an in-depth interview technique was used for data collecting process, and content analysis was used to analyze data. A total of 64 participants were foreign tourists who traveling and having experience with street food in Yaowarat, Bangkok. The results propose guidelines for developing the street food destination image of Yaowarat should base on three basic components: 1) the elements of tourist attractions; 2) the elements of functional and psychological and 3) uniqueness of Yaowarat. |
Description: |
Master of Arts (Integrated Tourism Management) (M.A.(Integrated Tourism Management)) |
Keyword(s): | อาหารริมทาง, เยาวราช, การพัฒนาภาพลักษณ์แหล่งท่องเที่ยว |
Type: | Thesis วิทยานิพนธ์ |
Language: | th |
Rights: | National Institute of Development Administration |
URI: | https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/5574 |
Files in this item (CONTENT) |
|
View ทรัพยากรสารสนเทศทั้งหมดในคลังปัญญา ใช้เพื่อประโยชน์ทางการเรียนการสอนและการค้นคว้าเท่านั้น และต้องมีการอ้างอิงแหล่งที่มาทุกครั้งที่นำไปใช้ ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และทำสำเนาต่อ รวมถึงไม่ให้อนุญาตนำไปใช้ประโยชน์เพื่อการค้า ไม่ว่ากรณีใด ๆ ทั้งสิ้น
|
This item appears in the following Collection(s) |
|