• English
    • ไทย
  • English 
    • English
    • ไทย
  • Login
View Item 
  •   Wisdom Repository Home
  • หน่วยงาน
  • สำนักบริการการศึกษาและบรรณสาร
  • In Processing
  • Dissertations, Theses, Term Papers
  • View Item
  •   Wisdom Repository Home
  • หน่วยงาน
  • สำนักบริการการศึกษาและบรรณสาร
  • In Processing
  • Dissertations, Theses, Term Papers
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of Wisdom RepositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateResource TypesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateResource Types

My Account

Login

INDIVIDUAL AMBIDEXTERITY BEHAVIOR IN ORGANIZATION: THE EFFECTS OF MOTIVATION ON AIRLINE CABIN CREW

การศึกษาเรื่องแรงจูงใจมีผลต่อการทำงานที่ต้องใช้ทักษะหลายด้านของพนักงานต้อนรับบนเครื่องบิน

by PRAE SINANUWONG; แพร สินอนุวงศ์; Charoenchai Agmapisarn; เจริญชัย เอกมาไพศาล; National Institute of Development Administration. The Graduate School of Tourism Management

Title:

INDIVIDUAL AMBIDEXTERITY BEHAVIOR IN ORGANIZATION: THE EFFECTS OF MOTIVATION ON AIRLINE CABIN CREW
การศึกษาเรื่องแรงจูงใจมีผลต่อการทำงานที่ต้องใช้ทักษะหลายด้านของพนักงานต้อนรับบนเครื่องบิน

Contributor(s):

National Institute of Development Administration. The Graduate School of Tourism Management

Advisor:

Charoenchai Agmapisarn
เจริญชัย เอกมาไพศาล

Issued date:

12/8/2022

Publisher:

National Institute of Development Administration

Abstract:

Today many airline companies are encountering high competition. Providing excellent service quality can make airline companies more competitive. The lack of the cabin crew’s ambidextrous behavior is the main reason for the business failure of an airline. The objectives of this study were to find the relationship between two types of motivation (intrinsic motivation and extrinsic motivation), and the relationships between the cabin crew’s ambidextrous behavior and service performance, as well as the moderating roles of emotional exhaustion and work experience in the motivation-individual ambidextrous relationship. A total of 569 cabin crew members working in commercial airlines in Asia were investigated. With structural equation modeling (SEM) and hierarchical moderated regression analyses were used to examine the relationships. The results confirmed that the two types of motivation were positively related to individual ambidexterity and affected service performance. Moreover, the results showed interesting moderation effects of emotional exhaustion and work experience on the intrinsic motivation-individual ambidextrous relationship.  

Description:

Master of Management (Integrated Tourism and Hospitality Management) (M.M.(Integrated Tourism and Hospitality Management))
การจัดการมหาบัณฑิต (การจัดการการท่องเที่ยวและบริการแบบบูรณาการ) (กจ.ม.(การจัดการการท่องเที่ยวและบริการแบบบูรณาการ))

Type:

Thesis
วิทยานิพนธ์

Language:

en

Rights:

National Institute of Development Administration

URI:

https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/5575
Show full item record

Files in this item (CONTENT)

Thumbnail
View
  • 5911721008.pdf ( 2,334.78 KB )

ทรัพยากรสารสนเทศทั้งหมดในคลังปัญญา ใช้เพื่อประโยชน์ทางการเรียนการสอนและการค้นคว้าเท่านั้น และต้องมีการอ้างอิงแหล่งที่มาทุกครั้งที่นำไปใช้ ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และทำสำเนาต่อ รวมถึงไม่ให้อนุญาตนำไปใช้ประโยชน์เพื่อการค้า ไม่ว่ากรณีใด ๆ ทั้งสิ้น



This item appears in the following Collection(s)

  • Dissertations, Theses, Term Papers [179]
Copyright © National Institute of Development Administration | สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
Library and Education Service Center | สำนักบริการการศึกษาและบรรณสาร
Email: NIDAWR@nida.ac.th    Chat: Facebook Messenger    Facebook: NIDAWisdomRepository
 

 

Copyright © National Institute of Development Administration | สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
Library and Education Service Center | สำนักบริการการศึกษาและบรรณสาร
Email: NIDAWR@nida.ac.th    Chat: Facebook Messenger    Facebook: NIDAWisdomRepository
 

 

‹›×