• English
    • ไทย
  • English 
    • English
    • ไทย
  • Login
View Item 
  •   Wisdom Repository Home
  • หน่วยงาน
  • สำนักบริการการศึกษาและบรรณสาร
  • In Processing
  • Dissertations, Theses, Term Papers
  • View Item
  •   Wisdom Repository Home
  • หน่วยงาน
  • สำนักบริการการศึกษาและบรรณสาร
  • In Processing
  • Dissertations, Theses, Term Papers
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of Wisdom RepositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateResource TypesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateResource Types

My Account

Login

THE ELEMENTS OF TOURIST SATISFACTION AND LOYALTY WITH CULTURAL/HERITAGE SITES: EVIDENCE FROM AYUTTHAYA

THE ELEMENTS OF TOURIST SATISFACTION AND LOYALTY WITH CULTURAL/HERITAGE SITES: EVIDENCE FROM AYUTTHAYA

by Cao Panyu; Cao Panyu; Udomsak Seenprachawong; อุดมศักดิ์ ศีลประชาวงศ์; National Institute of Development Administration. School of Development Economics

Title:

THE ELEMENTS OF TOURIST SATISFACTION AND LOYALTY WITH CULTURAL/HERITAGE SITES: EVIDENCE FROM AYUTTHAYA
THE ELEMENTS OF TOURIST SATISFACTION AND LOYALTY WITH CULTURAL/HERITAGE SITES: EVIDENCE FROM AYUTTHAYA

Contributor(s):

National Institute of Development Administration. School of Development Economics

Advisor:

Udomsak Seenprachawong
อุดมศักดิ์ ศีลประชาวงศ์

Issued date:

7/1/2022

Publisher:

National Institute of Development Administration

Abstract:

This study aims to analyze the factors of tourists’ motivation, expectations, and satisfaction by establishing a theoretical model to quantify their joint impact on the tourists’ loyalty. Collecting data from 400 participants of Chinese tourists who visited ‘Ayutthaya Province’ of Thailand, this research by employing both Structural Equation Modelling (SEM) and descriptive Analysis, finds that the elements of tourists’ expectations (e.g., accessibility, historic buildings) and motivation (e.g., to visit historical place/culture, religious places, income) have a significant positive impact on their overall level of satisfaction. Further analysis indicates that higher satisfaction leads to higher tourists’ loyalty to the destination. This research contributed to the literature on heritage marketing by keeping in view the cultural differences and analyzing various factors that can influence Chinese tourists’ perception of visiting cultural-oriented destinations. The research setting of this study allows us to better understand Chinese tourists' views on Thai heritage culture experiences, value creation, image building, behavioural intentions, and their overall level of satisfaction. The government of Thailand can develop important policies amid boosting heritage/cultural-oriented tourism to ensure its sustainability and economic performance of the sector.  Implications for management and directions for future research are provided.
-

Description:

Master of Economics (Economics and Management) (M.Econ.(Economics and Management))
Master of Economics (Economics and Management) (M.Econ.(Economics and Management))

Keyword(s):

Tourism
Cultural/Heritage Sites
Chinese Tourists
Motivation and Satisfaction
Loyalty
Ayutthaya
Thailand

Type:

Thesis
วิทยานิพนธ์

Language:

en

Rights:

National Institute of Development Administration

URI:

https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/5638
Show full item record

Files in this item (CONTENT)

Thumbnail
View
  • 6110315005.pdf ( 2,619.28 KB )

ทรัพยากรสารสนเทศทั้งหมดในคลังปัญญา ใช้เพื่อประโยชน์ทางการเรียนการสอนและการค้นคว้าเท่านั้น และต้องมีการอ้างอิงแหล่งที่มาทุกครั้งที่นำไปใช้ ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และทำสำเนาต่อ รวมถึงไม่ให้อนุญาตนำไปใช้ประโยชน์เพื่อการค้า ไม่ว่ากรณีใด ๆ ทั้งสิ้น



This item appears in the following Collection(s)

  • Dissertations, Theses, Term Papers [179]
Copyright © National Institute of Development Administration | สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
Library and Education Service Center | สำนักบริการการศึกษาและบรรณสาร
Email: NIDAWR@nida.ac.th    Chat: Facebook Messenger    Facebook: NIDAWisdomRepository
 

 

Copyright © National Institute of Development Administration | สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
Library and Education Service Center | สำนักบริการการศึกษาและบรรณสาร
Email: NIDAWR@nida.ac.th    Chat: Facebook Messenger    Facebook: NIDAWisdomRepository
 

 

‹›×