The Success of Community-based Tourism Management: A Case Study of Thaka Floating Market, Amphawa District, Samut Songkham Province
ความสำเร็จในการจัดการท่องเที่ยวโดยชุมชน: กรณีศึกษา ตลาดน้ำท่าคาอำเภออัมพวา จังหวัดสมุทรสงคราม
by Jaranya Kongphet; จรัญญา คงเพชร; Somsak Samukkethum; สมศักดิ์ สามัคคีธรรม
Title: | The Success of Community-based Tourism Management: A Case Study of Thaka Floating Market, Amphawa District, Samut Songkham Province ความสำเร็จในการจัดการท่องเที่ยวโดยชุมชน: กรณีศึกษา ตลาดน้ำท่าคาอำเภออัมพวา จังหวัดสมุทรสงคราม |
Advisor: | Somsak Samukkethum
สมศักดิ์ สามัคคีธรรม |
Issued date: | 12/8/2022 |
Publisher: | National Institute of Development Administration |
Abstract: |
The purpose of this research is to study tourism management by community of Tha Kha Floating Market, Amphawa District, Samut Songkhram Province in order to study the process that has led to the tourism by the community of Tha Kha Floating Market, Amphawa District, Samut Songkhram Province be successful. In addition, it is to study problems and obstacles including recommendations in the development of management by community system using qualitative research by collecting data with documents, insight interview, and observation from main data provider, and analyze data from interviews with examining Triangle Method.
The result is that tourism management by community of Tha Kha floating market can occur under five conditions. They contain that first is resource and culture. Second is community management. Third is leadership. Fourth is trust of community members, and fifth is support from external agencies. All five conditions, therefore, cause tourism management by the community of Tha Kha floating market. Through passing five indicators, there consists of as follows: Firstly, number of tourists meet a goal. Secondly, villagers have their own jobs and have more incomes. Thirdly, there are conservation of tradition and local culture and arts. Fourthly, there is preservation and rehabilitation of natural resources and environment. In addition, fifthly, there is development of life quality of villagers in a community. For the found problems in board administration, there are conflicts in management because of lack of unity and listening to other opinions which reflected from various activities of discontinuous floating markets until it is unable to create as a tourism event calendar. |
Keyword(s): | การจัดการท่องเที่ยวโดยชุมชน
ตลาดน้ำท่าคา ความสำเร็จในการจัดการท่องเที่ยวโดยชุมชน |
Type: | Text |
Language: | tha |
URI: | https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/5646 |
Files in this item (CONTENT) |
|
View ทรัพยากรสารสนเทศทั้งหมดในคลังปัญญา ใช้เพื่อประโยชน์ทางการเรียนการสอนและการค้นคว้าเท่านั้น และต้องมีการอ้างอิงแหล่งที่มาทุกครั้งที่นำไปใช้ ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และทำสำเนาต่อ รวมถึงไม่ให้อนุญาตนำไปใช้ประโยชน์เพื่อการค้า ไม่ว่ากรณีใด ๆ ทั้งสิ้น
|
This item appears in the following Collection(s) |
|