ความสัมพันธ์ระหว่างการรับรู้แบรนด์นายจ้างกับผลการปฏิบัติงานของพนักงาน ผ่านตัวแปรสื่อความพึงพอใจในงาน: กรณีศึกษาองค์การรัฐวิสาหกิจด้านสาธารณูปโภคพื้นฐานแห่งหนึ่งในประเทศไทย
Files
Publisher
Issued Date
2020
Available Date
Copyright Date
Resource Type
Series
Edition
Language
tha
File Type
application/pdf
No. of Pages/File Size
180 แผ่น
ISBN
ISSN
eISSN
Other identifier(s)
b212331
Identifier(s)
Access Rights
Access Status
Rights
ผลงานนี้เผยแพร่ภายใต้ สัญญาอนุญาตครีเอทีฟคอมมอนส์แบบ แสดงที่มา-ไม่ใช้เพื่อการค้า-ไม่ดัดแปลง 4.0 (CC BY-NC-ND 4.0)
Rights Holder(s)
Physical Location
สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์. สำนักบรรณสารการพัฒนา
Bibliographic Citation
Citation
วธัญญู มารีย์สิริสกุล (2020). ความสัมพันธ์ระหว่างการรับรู้แบรนด์นายจ้างกับผลการปฏิบัติงานของพนักงาน ผ่านตัวแปรสื่อความพึงพอใจในงาน: กรณีศึกษาองค์การรัฐวิสาหกิจด้านสาธารณูปโภคพื้นฐานแห่งหนึ่งในประเทศไทย. Retrieved from: https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/5654.
Title
ความสัมพันธ์ระหว่างการรับรู้แบรนด์นายจ้างกับผลการปฏิบัติงานของพนักงาน ผ่านตัวแปรสื่อความพึงพอใจในงาน: กรณีศึกษาองค์การรัฐวิสาหกิจด้านสาธารณูปโภคพื้นฐานแห่งหนึ่งในประเทศไทย
Alternative Title(s)
The relationship between employer brand perception and employee performance with job satisfaction as a mediating variable : a case study of a public utility enterprise in Thailand
Author(s)
Editor(s)
Advisor(s)
Advisor's email
Contributor(s)
Contributor(s)
Abstract
งานวิจัยนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาการสื่อสารของผู้ประกาศข่าวทางโทรทัศน์ในการเป็นผู้มีอิทธิพลทางความคิดบนสื่อสังคมออนไลน์ ได้แก่ ทักษะ คุณสมบัติ เทคนิควิธีการ เนื้อหาต่าง ๆ ที่นำมาใช้ในการสื่อสาร และวิธีการสื่อสารนั้นสามารถสร้างความน่าเชื่อถือ รวมถึงสร้างความนิยมทางสื่อสังคมออนไลน์ได้ โดยใช้ระเบียบวิจัยเชิงคุณภาพ ในการสัมภาษณ์กลุ่มผู้ประกาศข่าวทางโทรทัศน์ที่เป็นผู้มีอิทธิพลทางความคิดทางสื่อสังคมออนไลน์ จำนวน 5 ท่านและกลุ่มนักวิชาการด้านการสื่อสาร จำนวน 3 ท่าน ผลการศึกษาพบว่า ด้วยคุณสมบัติและทักษะในการเป็นผู้ประกาศข่าวมาก่อน ทำให้มีความเชี่ยวชาญในด้านการใช้ภาษา การวิเคราะห์คัดเลือกข้อมูลที่จะนำเสนอ การผลิตเนื้อหาให้น่าสนใจ รวมถึงมีการนำเสนอได้อย่างมืออาชีพ สิ่งที่เพิ่มเติมนั้นคือการปรับตัวการทำงานโดยนำสื่อสังคมออนไลน์มาใช้ประกอบการทำงานให้มีประสิทธิภาพมากขึ้น และมีความเป็นตัวของตัวเอง มีความเป็นธรรมชาติมากขึ้นเพื่อให้เข้ากันกับการนำเสนอทางสื่อออนไลน์ มีการวิเคราะห์ผู้รับสาร วิเคราะห์ช่องทาง วิเคราะห์เนื้อหา เพื่อนำมาผสมผสานในการเลือกใช้ให้มีความเหมาะสมกับแต่ละแพลตฟอร์มบนสื่อออนไลน์ โดยใช้เทคนิคการนำเสนอที่ดูเพลิดเพลินไม่น่าเบื่อ เข้าใจง่าย มีการสร้างปฏิสัมพันธ์กับผู้ชมในรูปแบบต่าง ๆ ที่ทำให้เกิดความเป็นชุมชนเดียวกัน เนื้อหาที่นำเสนอต้องเป็นประโยชน์ต่อผู้ชม โดยมีทั้งมิติลึกและมิติเร็ว รวมถึงผู้สื่อสารควรยึดหลักจริยธรรมและความรับผิดชอบต่อสังคมมาใช้ในการสื่อสารบนสื่อสังคมออนไลน์ ทำให้ข้อมูลข่าวสารที่ได้มีความน่าเชื่อถือ เป็นประโยชน์ และมีคุณค่า ไม่ก่อให้เกิดผลเสียต่อสังคม อันจะเป็นแบบอย่างที่ดีให้กับการสื่อสารบนสื่อสังคมออนไลน์เพื่อสร้างสรรค์สังคมให้ดีขึ้นได้
The aim of this research is to study television newscaster communication as a social media thought influencer, namely skills, qualifications, techniques, methods, content used in communication. And how to communicate it can build credibility including creating good popularity on social media by using qualitative research methods In an interview with a group of five TV newscasters with social media thought influencers and three communication scholars, the results showed that the qualifications and skills as a news anchor before. It make proficient in the language selection analysis of information to be presented, producing interesting content Including a professional presentation. What's more is working adaptation by bringing social media to work more efficiently. And have a sense of identity It is more natural to match online media presentations. With reciever analysis, Channel analysis, Analyze the content to be combined in selection to suit each platform on the online media by using a presentation technique that is fun, not boring, easy to understand and has created interactions with audiences in different ways that create a unified community. The content presented must be beneficial to the audience both deep and fast dimensions including communicators should to the principles of ethics and social responsibility in communicating on social media. It Make the information obtained reliable, useful and valuable. It does not cause any negative effects on society. This will be a role model for communication on social media to create a better society.
The aim of this research is to study television newscaster communication as a social media thought influencer, namely skills, qualifications, techniques, methods, content used in communication. And how to communicate it can build credibility including creating good popularity on social media by using qualitative research methods In an interview with a group of five TV newscasters with social media thought influencers and three communication scholars, the results showed that the qualifications and skills as a news anchor before. It make proficient in the language selection analysis of information to be presented, producing interesting content Including a professional presentation. What's more is working adaptation by bringing social media to work more efficiently. And have a sense of identity It is more natural to match online media presentations. With reciever analysis, Channel analysis, Analyze the content to be combined in selection to suit each platform on the online media by using a presentation technique that is fun, not boring, easy to understand and has created interactions with audiences in different ways that create a unified community. The content presented must be beneficial to the audience both deep and fast dimensions including communicators should to the principles of ethics and social responsibility in communicating on social media. It Make the information obtained reliable, useful and valuable. It does not cause any negative effects on society. This will be a role model for communication on social media to create a better society.
Table of contents
Description
วิทยานิพนธ์ (วท.ม. (การพัฒนาทรัพยากรมนุษย์และองค์การ))--สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์, 2563