The Relationship between Employer Brand Perception and Employee Performance with Job Satisfaction as a Mediating Variable: A Case Study of A Public Utility Enterprise in Thailand
ความสัมพันธ์ระหว่างการรับรู้แบรนด์นายจ้างกับผลการปฏิบัติงานของพนักงาน ผ่านตัวแปรสื่อความพึงพอใจในงาน: กรณีศึกษาองค์การรัฐวิสาหกิจด้านสาธารณูปโภคพื้นฐานแห่งหนึ่งในประเทศไทย
by Watanyu Mariesirisakul; วธัญญู มารีย์สิริสกุล; Kritkorn Nawakitphaitoon; กฤตกร นวกิจไพฑูรย์; National Institute of Development Administration. School of Human Resource Development
Title: | The Relationship between Employer Brand Perception and Employee Performance with Job Satisfaction as a Mediating Variable: A Case Study of A Public Utility Enterprise in Thailand ความสัมพันธ์ระหว่างการรับรู้แบรนด์นายจ้างกับผลการปฏิบัติงานของพนักงาน ผ่านตัวแปรสื่อความพึงพอใจในงาน: กรณีศึกษาองค์การรัฐวิสาหกิจด้านสาธารณูปโภคพื้นฐานแห่งหนึ่งในประเทศไทย |
Contributor(s): | National Institute of Development Administration. School of Human Resource Development |
Advisor: | Kritkorn Nawakitphaitoon
กฤตกร นวกิจไพฑูรย์ |
Issued date: | 13/8/2021 |
Publisher: | National Institute of Development Administration |
Abstract: |
This research aims to 1) study the level of employer brand perception, job satisfaction and employee performance 2) study the relationship between employer brand perception, job satisfaction and employee performance and 3) study the role of job satisfaction as the mediator on the relationship between employer brand perception and employee performance. This quantitative research collected data from 376 employees of one public utility enterprise in Thailand. The statistics used for data analysis are percentage, mean, standard deviation, correlation coefficient analysis and multiple regression analysis. The results of this study show that 1) the level of employer brand perception, job satisfaction and employee performance are high 2) employer brand perception is positively related with employee performance, employer brand perception is positively related with job satisfaction, and job satisfaction is positively related with employee performance and 3) job satisfaction partially mediates the relationship between employer brand perception and employee performance. |
Description: |
Master of Science (Human Resource and Organization Development) (M.S.(Human Resource and Organization Development)) |
Keyword(s): | การรับรู้แบรนด์นายจ้าง
ความพึงพอใจในงาน ผลการปฏิบัติงานของพนักงาน Employer Brand Perception Job Satisfaction Employee Performance |
Type: | Thesis วิทยานิพนธ์ |
Language: | th |
Rights: | National Institute of Development Administration |
URI: | https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/5654 |
Files in this item (CONTENT) |
|
View ทรัพยากรสารสนเทศทั้งหมดในคลังปัญญา ใช้เพื่อประโยชน์ทางการเรียนการสอนและการค้นคว้าเท่านั้น และต้องมีการอ้างอิงแหล่งที่มาทุกครั้งที่นำไปใช้ ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และทำสำเนาต่อ รวมถึงไม่ให้อนุญาตนำไปใช้ประโยชน์เพื่อการค้า ไม่ว่ากรณีใด ๆ ทั้งสิ้น
|
This item appears in the following Collection(s) |
|