Strategic Political Marketing of Thanathorn Juangroongruangkit
กลยุทธ์การตลาดทางการเมืองของนายธนาธร จึงรุ่งเรืองกิจ
by Saikham Plewchan; ทรายคำ เปลวจันทร์; Asawin Nedpogaeo; อัศวิน เนตรโพธิ์แก้ว
ชื่อเรื่อง: | Strategic Political Marketing of Thanathorn Juangroongruangkit กลยุทธ์การตลาดทางการเมืองของนายธนาธร จึงรุ่งเรืองกิจ |
ผู้ควบคุมงานวิจัย: | Asawin Nedpogaeo
อัศวิน เนตรโพธิ์แก้ว |
วันที่เผยแพร่: | NaN/2021 |
หน่วยงานที่เผยแพร่: | National Institute of Development Administration |
บทคัดย่อ/เนื้อเรื่องย่อ: |
The research aims to study factors affecting political marketing concepts and the implementation plan of Thanathorn Juangroongruangkit during the 2019 Thai general election until Thanathorn was disqualified in February 2020. Bruce I. Newman’s concept and political marketing theory are used as a framework by using primary data collected by in-depth interviews and documentary research.
The result shows that factors affecting Thanathorn’s political marketing concepts in the political context, that affected Thanathorn's political campaign. This is connected to a change of political landscape in line with the 2017 constitution(Structure Shifts). The revised election law is a barrier for Thanathorn and Future Forward Party, while other political parties and politicians are a factor affecting his political marketing concepts. Besides, the technological transformation has become a positive factor that allows Thanathorn to break down legal constraints and the political context by using promising approaches for a successful political marketing strategy.
For political-strategic approaches, the staff of the Future Forward party has equally created his positioning as prime minister before and after the election until the disqualification. Thanathorn has laid his own position to solve the structural problem by introducing a capable person to find the solution. The target group is determined by behavior, attitudes, and preferences which are not attached to values or norms, including people who need changes and use social media. This makes it easy to succeed with teenagers, especially first-time voters.
Also, his image, personal lifestyle are presented as a political product as well as presented policies and communication for brand creation including the understanding and ability to use social media across multiple channels is a major backlash that supports Thanathorn to succeed in his political strategy. This makes Thanathorn stand out from the other party leaders even though he was disqualified from politics. |
คำสำคัญ: | การตลาดทางการเมือง
ธนาธร พรรคอนาคตใหม่ การสื่อสารทางการเมือง |
ชนิดของสื่อ: | Text |
ภาษา: | tha |
URI: | https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/5663 |
แฟ้มในรายการข้อมูลนี้ (CONTENT) |
|
ดู ทรัพยากรสารสนเทศทั้งหมดในคลังปัญญา ใช้เพื่อประโยชน์ทางการเรียนการสอนและการค้นคว้าเท่านั้น และต้องมีการอ้างอิงแหล่งที่มาทุกครั้งที่นำไปใช้ ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และทำสำเนาต่อ รวมถึงไม่ให้อนุญาตนำไปใช้ประโยชน์เพื่อการค้า ไม่ว่ากรณีใด ๆ ทั้งสิ้น
|
This item appears in the following Collection(s) |
|