• English
    • ไทย
  • English 
    • English
    • ไทย
  • Login
View Item 
  •   Wisdom Repository Home
  • หน่วยงาน
  • สำนักบริการการศึกษาและบรรณสาร
  • In Processing
  • Dissertations, Theses, Term Papers
  • View Item
  •   Wisdom Repository Home
  • หน่วยงาน
  • สำนักบริการการศึกษาและบรรณสาร
  • In Processing
  • Dissertations, Theses, Term Papers
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of Wisdom RepositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateResource TypesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateResource Types

My Account

Login

THE CAUSAL FACTORS INFLUENCING REVISIT INTENTION OF CLMV TOURIST TO UDON THANI

THE CAUSAL FACTORS INFLUENCING REVISIT INTENTION OF CLMV TOURIST TO UDON THANI

by Chutharat Chitthanom; จุฑารัตน์ จิตต์ถนอม; Charoenchai Agmapisarn; เจริญชัย เอกมาไพศาล

Title:

THE CAUSAL FACTORS INFLUENCING REVISIT INTENTION OF CLMV TOURIST TO UDON THANI
THE CAUSAL FACTORS INFLUENCING REVISIT INTENTION OF CLMV TOURIST TO UDON THANI

Advisor:

Charoenchai Agmapisarn
เจริญชัย เอกมาไพศาล

Issued date:

7/1/2022

Publisher:

National Institute of Development Administration

Abstract:

Medical tourism is important to the tourism industry and it has been increasingly recognized that revisit makes medical hospital marketing successful especially in developing and developed countries. To understand the perception of tourists from Cambodia, Laos, Myanmar and Vietnam (CLMV), this study examined the roles of servicescapes (Medical activities), perceived functional values, satisfaction, trust, and revisit intention in Udon Thani province of Thailand. Structural equation analysis is adopted to test the hypothesized relationships using responses from 652 CLMV tourists visiting at a private hospital Udon Thani for medical activity. The findings observed that medical activity, perceived function values, satisfaction, and trust have significant associations affecting revisit intentions while satisfaction and trust acted as significant mediators. The results have important implications for the stakeholders involved in medical tourism and service industry, particularly to the administration and provider for international tourists. Keywords: medical tourism, medical activity, perceived functional values, satisfaction, trust, revisit intention

Type:

Text

Language:

eng

URI:

https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/5857
Show full item record

Files in this item (CONTENT)

Thumbnail
View
  • 5911731021.pdf ( 4,167.53 KB )

ทรัพยากรสารสนเทศทั้งหมดในคลังปัญญา ใช้เพื่อประโยชน์ทางการเรียนการสอนและการค้นคว้าเท่านั้น และต้องมีการอ้างอิงแหล่งที่มาทุกครั้งที่นำไปใช้ ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และทำสำเนาต่อ รวมถึงไม่ให้อนุญาตนำไปใช้ประโยชน์เพื่อการค้า ไม่ว่ากรณีใด ๆ ทั้งสิ้น



This item appears in the following Collection(s)

  • Dissertations, Theses, Term Papers [227]

Except where otherwise noted, content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International license.

Copyright © National Institute of Development Administration | สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
Library and Information Center | สำนักบรรณสารการพัฒนา
Email: NIDAWR@nida.ac.th    Chat: Facebook Messenger    Facebook: NIDAWisdomRepository
 

 

Except where otherwise noted, content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International license.

Copyright © National Institute of Development Administration | สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
Library and Information Center | สำนักบรรณสารการพัฒนา
Email: NIDAWR@nida.ac.th    Chat: Facebook Messenger    Facebook: NIDAWisdomRepository
 

 

‹›×