• English
    • ไทย
  • ไทย 
    • English
    • ไทย
  • เข้าสู่ระบบ
ดูรายการข้อมูล 
  •   หน้าแรกของ คลังปัญญา
  • คณะและวิทยาลัย
  • วิทยาลัยนานาชาติ
  • ICO: Dissertations
  • ดูรายการข้อมูล
  •   หน้าแรกของ คลังปัญญา
  • คณะและวิทยาลัย
  • วิทยาลัยนานาชาติ
  • ICO: Dissertations
  • ดูรายการข้อมูล
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

เรียกดูข้อมูล

ข้อมูลทั้งหมดของ คลังปัญญาชุมชน & กลุ่มข้อมูลวันที่เผยแพร่ผู้แต่งชื่อเรื่องหัวเรื่องวันที่เพิ่มข้อมูลประเภททรัพยากรกลุ่มข้อมูลนี้วันที่เผยแพร่ผู้แต่งชื่อเรื่องหัวเรื่องวันที่เพิ่มข้อมูลประเภททรัพยากร

บัญชีของฉัน

เข้าสู่ระบบ

Cultural interaction and tourist destination loyalty : a case study of Phuket, Thailand

by Sirachet Chopdee

ชื่อเรื่อง:

Cultural interaction and tourist destination loyalty : a case study of Phuket, Thailand

ผู้แต่ง:

Sirachet Chopdee

ผู้ควบคุมงานวิจัย:

Sid Suntrayuth

ชื่อปริญญา:

Doctor of Philosophy

ระดับปริญญา:

Doctoral

สาขาวิชา:

Management

คณะ/หน่วยงาน:

International College

หน่วยงานที่ประสาทปริญญา:

National Institute of Development Administration

วันที่เผยแพร่:

2564

ตัวระบุวัตถุจิจิทัล (ดีโอไอ):

10.14457/NIDA.the.2021.2

หน่วยงานที่เผยแพร่:

National Institute of Development Administration

บทคัดย่อ/เนื้อเรื่องย่อ:

The interaction between cultural factors and tourists’ destination loyalty has not yet been widely observed among research scholars. However, the knowledge of the interaction is necessary for understanding how culture is becoming a central factor of attraction in tourism. The objective of this study was therefore to find the possible linkages between cultural interaction factors and the destination loyalty of tourists by using Phuket, Thailand, as a case study. The study employed the satisfaction-loyalty theory in the examination of the role of cultural interactions and destination loyalty. A sample of 378 respondents of international tourists who visited Phuket responded to the questionnaires. The study used the structural equation model (SEM) to observe the relationship among the various variables. The results of the study revealed that cultural interaction was statistically positive toward the destination attitudes and destination loyalty of international tourists. Moreover, the implication of this study can contribute to cultural studies in the field of the tourism industry, as well as management implications for tourism operators and policymakers.

รายละเอียดเพิ่มเติม:

Thesis (Ph.D. (Management))--National Institute of Development Administration, 2021

หัวเรื่องมาตรฐาน:

Tourism -- Management
Tourism -- Marketing
Consumer behavior

คำสำคัญ:

e-Thesis
Loyalty

ประเภททรัพยากร:

Dissertation

ความยาว:

246 leaves

ชนิดของสื่อ:

Text

รูปแบบแฟ้มข้อมูล:

application/pdf

ภาษา:

eng

สิทธิในการใช้งาน:

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

URI:

https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/6001
แสดงระเบียนรายการแบบเต็ม

แฟ้มในรายการข้อมูลนี้ (CONTENT)

Thumbnail
ดู
  • b213871.pdf ( 1,996.27 KB )

ทรัพยากรสารสนเทศทั้งหมดในคลังปัญญา ใช้เพื่อประโยชน์ทางการเรียนการสอนและการค้นคว้าเท่านั้น และต้องมีการอ้างอิงแหล่งที่มาทุกครั้งที่นำไปใช้ ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และทำสำเนาต่อ รวมถึงไม่ให้อนุญาตนำไปใช้ประโยชน์เพื่อการค้า ไม่ว่ากรณีใด ๆ ทั้งสิ้น



This item appears in the following Collection(s)

  • ICO: Dissertations [67]

Except where otherwise noted, content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International license.

Copyright © National Institute of Development Administration | สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
Library and Information Center | สำนักบรรณสารการพัฒนา
Email: NIDAWR@nida.ac.th    Chat: Facebook Messenger    Facebook: NIDAWisdomRepository
 

 

Except where otherwise noted, content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International license.

Copyright © National Institute of Development Administration | สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
Library and Information Center | สำนักบรรณสารการพัฒนา
Email: NIDAWR@nida.ac.th    Chat: Facebook Messenger    Facebook: NIDAWisdomRepository
 

 

‹›×