Health Communication Strategy and Satisfaction in Using Online Health Communities
กลยุทธ์การสื่อสารสุขภาพ และความพึงพอใจในการใช้ชุมชนออนไลน์ด้านสุขภาพ
by Thikumporn Ratchawong; ทิฆัมพร ราชวงค์; Bu-nga Chaisuwan; บุหงา ชัยสุวรรณ; National Institute of Development Administration. The Graduate School of Communication Arts and Management Innovation
Title: | Health Communication Strategy and Satisfaction in Using Online Health Communities กลยุทธ์การสื่อสารสุขภาพ และความพึงพอใจในการใช้ชุมชนออนไลน์ด้านสุขภาพ |
Contributor(s): | National Institute of Development Administration. The Graduate School of Communication Arts and Management Innovation |
Advisor: | Bu-nga Chaisuwan
บุหงา ชัยสุวรรณ |
Issued date: | 3/6/2022 |
Publisher: | National Institute of Development Administration |
Abstract: |
The study of health communication strategy and satisfaction in using online health communities. to study types of online communities on health association in various platforms and strategies created by content providers that disseminate a variety of health information on their channels, and to study the motives and satisfaction in the use of online communities as information transmitters. The study is conducted with the mixed method; purposive sampling approach selecting from the online communities. The findings show that the types of online communities on health association are categorized into 1) public sector; 2) key opinion leaders (KOL); and 3) experts. Based on the Honeycomb Social Media Framework Model, all content is similarly presented. Interestingly, the strategies created by the content providers of various online communities on health association have similar communication factors according to the OCPAT Framework Model despite the differences in content on a purpose to drive the knowledge of the information technology of health association, including to motivate and satisfy the online communities such as Facebook pages, Facebook groups, Instagram, and Twitter by playing the distinguish features of each platform. |
Description: |
Master of Arts (Communication Arts and Innovation) (M.A.(Communication Arts and Innovation)) |
Keyword(s): | ชุมชนออนไลน์
สุขภาพ การรู้เท่าทัน สารสนเทศ อิเล็กทรอนิกส์ Online Community Health Literacy Information Electronics |
Type: | Thesis วิทยานิพนธ์ |
Language: | th |
Rights: | National Institute of Development Administration |
URI: | https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/6082 |
Files in this item (CONTENT) |
|
View ทรัพยากรสารสนเทศทั้งหมดในคลังปัญญา ใช้เพื่อประโยชน์ทางการเรียนการสอนและการค้นคว้าเท่านั้น และต้องมีการอ้างอิงแหล่งที่มาทุกครั้งที่นำไปใช้ ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และทำสำเนาต่อ รวมถึงไม่ให้อนุญาตนำไปใช้ประโยชน์เพื่อการค้า ไม่ว่ากรณีใด ๆ ทั้งสิ้น
|
This item appears in the following Collection(s) |
|