Guidelines for Development Marketing Strategy to Building Loyalty for Sport Tourists to Attendance Professional Football Buriram United Club in Buriram Province
แนวทางการพัฒนากลยุทธ์ทางการตลาดเพื่อสร้างความจงรักภักดีสำหรับนักท่องเที่ยวเชิงกีฬาในการเข้าชมการแข่งขันฟุตบอลอาชีพ สโมสรบุรีรัมย์ ยูไนเต็ด จังหวัดบุรีรัมย์
by Warong Thiuthas; วรงค์ ทิวทัศน์; Paithoon Monpanthong; ไพฑูรย์ มนต์พานทอง; National Institute of Development Administration. The Graduate School of Tourism Management
ชื่อเรื่อง: | Guidelines for Development Marketing Strategy to Building Loyalty for Sport Tourists to Attendance Professional Football Buriram United Club in Buriram Province แนวทางการพัฒนากลยุทธ์ทางการตลาดเพื่อสร้างความจงรักภักดีสำหรับนักท่องเที่ยวเชิงกีฬาในการเข้าชมการแข่งขันฟุตบอลอาชีพ สโมสรบุรีรัมย์ ยูไนเต็ด จังหวัดบุรีรัมย์ |
ผู้ร่วมงาน: | National Institute of Development Administration. The Graduate School of Tourism Management |
ผู้ควบคุมงานวิจัย: | Paithoon Monpanthong
ไพฑูรย์ มนต์พานทอง |
วันที่เผยแพร่: | NaN2023 |
หน่วยงานที่เผยแพร่: | National Institute of Development Administration |
บทคัดย่อ/เนื้อเรื่องย่อ: |
This research is aimed to 1) to study the behavior and needs of sports tourists in attending professional football matches of Buriram United Club. Buriram Province. 2) to study the factor of marketing mix influencing the loyalty of sports tourists in visiting the professional football matches of Buriram United Club, Buriram Province, and 3) to propose guidelines for Development Marketing Strategy to Building Loyalty for Sport Tourists to Attendance Professional Football Buriram United Club in Buriram Province. The sample was 400 sports tourists who came to attend professional football matches. Buriram United Club at Chang Arena, Muang District, Buriram Province. Sampling uses a specific sampling method. The tool used in the study was a questionnaire. The data analysis method was used to distribute frequency, percentage, mean , standard deviation, Chi-Square Statistics, Multiple correlation analysis and multiple regression analysis.
Study results revealed that 1) 36.25% of most sports tourists study resources before traveling to Buriram from friends or acquaintances. 47.50% of oriented tourists have a channel to visit Buriram Province, with Walk-in. Of tourists have been influenced by online media in making travel decisions in Buriram Province. Accounting for 36.75%. 45.25% of sports tourists come to watch a football match for the first time and come to watch a football match one day before 53.00%. Most sports tourists stay for one day after a football match 60.00%. 46.50% of sport tourists come to watch a football match with friends. Sports tourists come to watch a football match, 2 - 3 people, accounting for 50.50%. Most of the tourists come to Buriram, 91.50% used a car as a vehicle to travel to Buriram Province. 65.50% use accommodation in hotels / resorts / bungalows representing 74.75 %. 91.50% of the majority of sports tourists come to Buriram on their own. Travel by car as vehicle access to Buriram Province 65.50%. Has stayed accommodation type hotels/resorts/bungalows accounted for 74.75%. Activities in Buriram that sports tourists do before and after watching Buriram United Football Club matches, with 26.83% of the majority of sports tourists visiting historical sites such as Phanom Rung Historical Park, Mueng Tam Stone Sunctuary. 83.25% of sports tourists used to buy Buriram United Football Club products. Most of the products of Buriram United Football Club bought are garments such as shirts, pants, scarves, gloves category, accounting for 43.39%, and most of the sports tourists spend 1,000-2,000 baht per time spending accounted for 38.00 percent. 2) Marketing mix factors influencing overall loyalty of sports tourists in attending professional football matches of Buriram United Club, Buriram Province, has 4 aspects as follows: product, price, physical appearance, and process. 3) Guidelines for establishing overall loyalty as a whole for sports tourists in attending professional football matches of Buriram Club. United, Buriram Province through the development of 7 marketing mix factors, which are product aspect, price aspects, place aspects, marketing promotion aspects, personnel aspect, physical appearance aspects, and process aspects. |
รายละเอียดเพิ่มเติม: |
Master of Management (Integrated Tourism and Hospitality Management) (M.M.(Integrated Tourism and Hospitality Management)) |
คำสำคัญ: | กลยุทธ์ทางการตลาด, ความจงรักภักดี, นักท่องเที่ยวเชิงกีฬา, การแข่งขันฟุตบอลอาชีพ สโมสรบุรีรัมย์ ยูไนเต็ด |
ชนิดของสื่อ: | Thesis วิทยานิพนธ์ |
ภาษา: | th |
สิทธิในการใช้งาน: | National Institute of Development Administration |
URI: | https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/6179 |
แฟ้มในรายการข้อมูลนี้ (CONTENT) |
|
ดู ทรัพยากรสารสนเทศทั้งหมดในคลังปัญญา ใช้เพื่อประโยชน์ทางการเรียนการสอนและการค้นคว้าเท่านั้น และต้องมีการอ้างอิงแหล่งที่มาทุกครั้งที่นำไปใช้ ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และทำสำเนาต่อ รวมถึงไม่ให้อนุญาตนำไปใช้ประโยชน์เพื่อการค้า ไม่ว่ากรณีใด ๆ ทั้งสิ้น
|
This item appears in the following Collection(s) |
|