Symbolic Interaction and Collective Identity Formation in the Street Photo Thailand Group
การปฏิสัมพันธ์เชิงสัญลักษณ์และการสร้างอัตลักษณ์ร่วมในกลุ่ม Street Photo Thailand
by Chanyarat Borkam; ชัญญรัชต์ บ่อคำ; Pornpun Prajaknate; พรพรรณ ประจักษ์เนตร; National Institute of Development Administration. The Graduate School of Communication Arts and Management Innovation
ชื่อเรื่อง: | Symbolic Interaction and Collective Identity Formation in the Street Photo Thailand Group การปฏิสัมพันธ์เชิงสัญลักษณ์และการสร้างอัตลักษณ์ร่วมในกลุ่ม Street Photo Thailand |
ผู้ร่วมงาน: | National Institute of Development Administration. The Graduate School of Communication Arts and Management Innovation |
ผู้ควบคุมงานวิจัย: | Pornpun Prajaknate
พรพรรณ ประจักษ์เนตร |
วันที่เผยแพร่: | NaN2023 |
หน่วยงานที่เผยแพร่: | National Institute of Development Administration |
บทคัดย่อ/เนื้อเรื่องย่อ: |
The objectives of this research were to: 1) study the formations by photographers and general members of the Street Photo Thailand group on social media; 2) study the symbols and meanings used by Street Photo Thailand group members through the public group (Facebook Group); and 3) study the creation of collective identities among members of the public group of Street Photo Thailand. The data were analyzed and collected using content analysis, non-participating-in-group observers, and in-depth interviews. The Key Informants were divided into two groups: six photographers who are admins and six general members.
The results showed that 1) Street Photo Thailand or SPT stemmed from an assembly of street photographers on the online community and their objectives were to promote the photography community, educate other people, and publish street photos via Facebook and offline activities.
2) The symbols used for an interaction on Facebook were “SPT”, an initial of the group name, “Approved” which referred to photos from general members approved by admins, and “Pinned” which was the photos from general members classified as an acceptable standard for publication on Instagram by admins.
3) The identity of the group that distinguished SPT from other photography groups was that both groups did not define themselves as professional photographers but as people who loved street photography. They also treated taking photos as a hobby. Moreover, the members believed that general people had a negative perspective on street photographers. As a consequence, they tried to create their positive self-image as photography art creators and create a positive image of the group as an institute that shared knowledge about the street photography community. |
รายละเอียดเพิ่มเติม: |
Master of Arts (Communication Arts and Innovation) (M.A.(Communication Arts and Innovation)) |
คำสำคัญ: | สัญลักษณ์
อัตลักษณ์ เฟซบุ๊กเพจ กลุ่มสาธารณะ Symbolic Identity Facebook Fan page Facebook Group |
ชนิดของสื่อ: | Thesis วิทยานิพนธ์ |
ภาษา: | th |
สิทธิในการใช้งาน: | National Institute of Development Administration |
URI: | https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/6182 |
แฟ้มในรายการข้อมูลนี้ (CONTENT) |
|
ดู ทรัพยากรสารสนเทศทั้งหมดในคลังปัญญา ใช้เพื่อประโยชน์ทางการเรียนการสอนและการค้นคว้าเท่านั้น และต้องมีการอ้างอิงแหล่งที่มาทุกครั้งที่นำไปใช้ ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และทำสำเนาต่อ รวมถึงไม่ให้อนุญาตนำไปใช้ประโยชน์เพื่อการค้า ไม่ว่ากรณีใด ๆ ทั้งสิ้น
|
This item appears in the following Collection(s) |
|