Identification Construction and Identity Communication of Women Dress in Thai Fabric
กระบวนการสร้างอัตลักษณ์และการสื่อสารอัตลักษณ์ของผู้หญิงที่แต่งกายด้วยผ้าไทย
by Onusa Buaban; อรอุษา บัวบาน; Bu-nga Chaisuwan; บุหงา ชัยสุวรรณ; National Institute of Development Administration. The Graduate School of Communication Arts and Management Innovation
ชื่อเรื่อง: | Identification Construction and Identity Communication of Women Dress in Thai Fabric กระบวนการสร้างอัตลักษณ์และการสื่อสารอัตลักษณ์ของผู้หญิงที่แต่งกายด้วยผ้าไทย |
ผู้ร่วมงาน: | National Institute of Development Administration. The Graduate School of Communication Arts and Management Innovation |
ผู้ควบคุมงานวิจัย: | Bu-nga Chaisuwan
บุหงา ชัยสุวรรณ |
วันที่เผยแพร่: | NaN2023 |
หน่วยงานที่เผยแพร่: | National Institute of Development Administration |
บทคัดย่อ/เนื้อเรื่องย่อ: |
The research titled “Identification Construction of Women Dress in Thai Fabric”. The objective of this study was an Identification Construction of Women Dress in Thai Fabric. This qualitative study gathered the concept of Hermeneutic Phenomenology data by using In-depth Interviews from a group of Women Dress in Thai Fabric 9 key informants. And Textual Analysis from information groups communicate through social media on Facebook. Findings:
The Identification Construction of Women Dress in Thai Fabric, which is composed of identity can be divided into 6 groups: 1) Communication and Language Systems, 2) Gestures and Dress, 3) Time and Realization, 4) Relationship, 5) Feeling of self and Distance, and 6) Beliefs and Attitudes.
The Identity Communication of Women Dress in Thai Fabric. The creation of textual identity communication on social media on Facebook take two forms: 1) Identity communication from Social Construction of Reality that is social identity communication. 2) Identity communication from Narrative that is personal identity communication.
According to the research, That can be explain as the group of informant identities that identity is something occurs over a period of time and accumulated form the background that one aspect of identity. The person will choose to bring the identity is outstanding in expressing one's identity to show others the identity of the person. The identity is a dynamic or identifiable constraint. |
รายละเอียดเพิ่มเติม: |
Master of Arts (Communication Arts and Innovation) (M.A.(Communication Arts and Innovation)) |
คำสำคัญ: | การสร้างอัตลักษณ์
การสื่อสารอัตลักษณ์ การแต่งกายด้วยผ้าไทยทอมือ Identification Construction Identity Communication Women Dress in Thai Fabric |
ชนิดของสื่อ: | Thesis วิทยานิพนธ์ |
ภาษา: | th |
สิทธิในการใช้งาน: | National Institute of Development Administration |
URI: | https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/6185 |
แฟ้มในรายการข้อมูลนี้ (CONTENT) |
|
ดู ทรัพยากรสารสนเทศทั้งหมดในคลังปัญญา ใช้เพื่อประโยชน์ทางการเรียนการสอนและการค้นคว้าเท่านั้น และต้องมีการอ้างอิงแหล่งที่มาทุกครั้งที่นำไปใช้ ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และทำสำเนาต่อ รวมถึงไม่ให้อนุญาตนำไปใช้ประโยชน์เพื่อการค้า ไม่ว่ากรณีใด ๆ ทั้งสิ้น
|
This item appears in the following Collection(s) |
|