Online Buying Behavior and Digital Marketing Communication Persons with Visual Impairment
พฤติกรรมการซื้อสินค้าออนไลน์และรูปแบบการสื่อสารการตลาดออนไลน์สำหรับคนพิการทางการเห็น
by Thitirat Hannarong; ฐิติรัตน์ หาญณรงค์; Bu-nga Chaisuwan; บุหงา ชัยสุวรรณ; National Institute of Development Administration. The Graduate School of Communication Arts and Management Innovation
ชื่อเรื่อง: | Online Buying Behavior and Digital Marketing Communication Persons with Visual Impairment พฤติกรรมการซื้อสินค้าออนไลน์และรูปแบบการสื่อสารการตลาดออนไลน์สำหรับคนพิการทางการเห็น |
ผู้ร่วมงาน: | National Institute of Development Administration. The Graduate School of Communication Arts and Management Innovation |
ผู้ควบคุมงานวิจัย: | Bu-nga Chaisuwan
บุหงา ชัยสุวรรณ |
วันที่เผยแพร่: | NaN2023 |
หน่วยงานที่เผยแพร่: | National Institute of Development Administration |
บทคัดย่อ/เนื้อเรื่องย่อ: |
This is a qualitative research where data collection was carried out using in-depth interview method. The sample group consisted of 21 persons who are fully and/or partially blind. The objective of this research was to study the behavior, needs and doubts of vision impaired persons from generations X, Y and Z in making online purchases and their expectations on communications for online marketing that helps them in making online purchases. The interviewee must be a person that makes online purchase at least once a month. The research results found that all 3 generations have preference for a wide variety of goods and services and they would like to have accessibility to every platform and every device. Voice recognition programs can read and identify the locations of all buttons and have sufficient information on the details in written format especially in terms of its characteristics. This is to ensure that the buyer have self-access to the sale service from the beginning all the way to the after sales service. Other than this, it is expected that the seller, marketing personnel and brands will open up and change their perspective and realizes the potential of people with impaired visions as a customer group and that they have the ability and buying power for online goods just as any person would. The only additional requirement is that the communications portal must be designed with understanding of their behavior and needs and the communication portals for marketing should be designed to support the differences in the behaviors of each generation as follow. 1) For Generation X communications should focus on brand accountability, give clear and detailed information of the product and product reviews should be available mainly on Youtube and Pantip sites. Big Mount Sale promotion scheme and 11.11 should
be used as incentive. 2) For Generation Y the focus should be on creating a name for the brand through influencers and launching Flash Sale campaigns as well as provide information for after sale service and for the product image marketing should take the decision makers into consideration as well. 3) For Generation Z the focus should be on the services and the information giving process of the seller which should encourage repetitive buys, promotional adds such as 11.11, golden minute promotion on Live sessions and take into consideration the person who will make decisions on behalf of the buyer for decorative goods.
keywords: Vision Impaired Persons, Online Shopping, Online Marketing
|
รายละเอียดเพิ่มเติม: |
Master of Arts (Communication and Innovation) (M.A.(Communication and Innovation)) |
คำสำคัญ: | การซื้อสินค้าออนไลน์
การตลาดออนไลน์ พิการทางการเห็น online buying digital marketing visual impairment |
ชนิดของสื่อ: | Thesis วิทยานิพนธ์ |
ภาษา: | th |
สิทธิในการใช้งาน: | National Institute of Development Administration |
URI: | https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/6186 |
แฟ้มในรายการข้อมูลนี้ (CONTENT) |
|
ดู ทรัพยากรสารสนเทศทั้งหมดในคลังปัญญา ใช้เพื่อประโยชน์ทางการเรียนการสอนและการค้นคว้าเท่านั้น และต้องมีการอ้างอิงแหล่งที่มาทุกครั้งที่นำไปใช้ ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และทำสำเนาต่อ รวมถึงไม่ให้อนุญาตนำไปใช้ประโยชน์เพื่อการค้า ไม่ว่ากรณีใด ๆ ทั้งสิ้น
|
This item appears in the following Collection(s) |
|