Media Exposure on Social Media Platforms that Predicts Purchase Decision Making Behavior Among Visual Impaired Adults
การเปิดรับสื่อบนแพลตฟอร์มสังคมออนไลน์ ที่ส่งผลต่อพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อของคนพิการทางสายตา
by Warampon Changrien; วรัมพร ช่างเรียน; Pornpun Prajaknate; พรพรรณ ประจักษ์เนตร; National Institute of Development Administration. The Graduate School of Communication Arts and Management Innovation
ชื่อเรื่อง: | Media Exposure on Social Media Platforms that Predicts Purchase Decision Making Behavior Among Visual Impaired Adults การเปิดรับสื่อบนแพลตฟอร์มสังคมออนไลน์ ที่ส่งผลต่อพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อของคนพิการทางสายตา |
ผู้ร่วมงาน: | National Institute of Development Administration. The Graduate School of Communication Arts and Management Innovation |
ผู้ควบคุมงานวิจัย: | Pornpun Prajaknate
พรพรรณ ประจักษ์เนตร |
วันที่เผยแพร่: | NaN2023 |
หน่วยงานที่เผยแพร่: | National Institute of Development Administration |
บทคัดย่อ/เนื้อเรื่องย่อ: |
The research on “Media Exposure on Social Media Platforms that Predicts Purchase Decision Making Behavior Among Visual Impaired Adults” had the objective to analyze the online social media exposure behavior of the visual impaired affecting purchasing decisions in order to analyze the behavior of using online social media of the visual impaired affecting the use of e-commerce to analyze the shopping decision-making process of the visual impaired affecting their shopping decision-making patterns and to analyze the factors that benefit and the factors that hinder the purchase of goods through the e-commerce channel of the visual impaired.
This research is qualitative research by using an in-depth interview and selecting 20 key informants by purposive sampling that included visual impaired people who were completely blind who could use the online social platform and the e-commerce platform on the device through the screen reader only. They were in the working age, had a job, had income, used online social media by themselves, and had experience in purchasing products through online channels (e-commerce). The tool used for in-depth interviews of the research was a semi-structured interview form and the results were summarized in the form of descriptive research.
The results of the research revealed that visual impaired people were exposed to information on online social media platforms by using the screen reader via smartphones, computers, and tablets. The contents that visually impaired people can receive were text and video formats with a subtitle. Searching for product information for the visual impaired was performed via an online search by using Google and YouTube to find information to compare and make a purchase decision, by searching for information through online channels that include links that can lead to the website or an e-commerce platform to conveniently purchase products via online channels. The COVID-19 epidemic also created obstacles for traveling to buy products at the stores. Therefore, shopping through online channels has played an important role for visual impaired people, which the study of behavior of using online social media platforms and the behavior of using the e-commerce platform provided information on the beneficial factors and hindering factors of the use of the e-commerce platform that include social factors, technological factor, marketing factor, communication factor, and individual factor. |
รายละเอียดเพิ่มเติม: |
Master of Arts (Communication and Innovation) (M.A.(Communication and Innovation)) |
คำสำคัญ: | พฤติกรรมการเปิดรับสื่อ
พฤติกรรมการตัดสินใจซื้อ ซื้อสินค้าผ่านช่องทางออนไลน์ คนพิการทางสายตา แพลตฟอร์มสังคมออนไลน์ Visual Impaired Social media platforms E-commerce platform Purchase decision |
ชนิดของสื่อ: | Thesis วิทยานิพนธ์ |
ภาษา: | th |
สิทธิในการใช้งาน: | National Institute of Development Administration |
URI: | https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/6187 |
แฟ้มในรายการข้อมูลนี้ (CONTENT) |
|
ดู ทรัพยากรสารสนเทศทั้งหมดในคลังปัญญา ใช้เพื่อประโยชน์ทางการเรียนการสอนและการค้นคว้าเท่านั้น และต้องมีการอ้างอิงแหล่งที่มาทุกครั้งที่นำไปใช้ ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และทำสำเนาต่อ รวมถึงไม่ให้อนุญาตนำไปใช้ประโยชน์เพื่อการค้า ไม่ว่ากรณีใด ๆ ทั้งสิ้น
|
This item appears in the following Collection(s) |
|