• English
    • ไทย
  • ไทย 
    • English
    • ไทย
  • เข้าสู่ระบบ
ดูรายการข้อมูล 
  •   หน้าแรกของ คลังปัญญา
  • หน่วยงาน
  • สำนักบรรณสารการพัฒนา
  • In Processing
  • Dissertations, Theses, Term Papers
  • ดูรายการข้อมูล
  •   หน้าแรกของ คลังปัญญา
  • หน่วยงาน
  • สำนักบรรณสารการพัฒนา
  • In Processing
  • Dissertations, Theses, Term Papers
  • ดูรายการข้อมูล
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

เรียกดูข้อมูล

ข้อมูลทั้งหมดของ คลังปัญญาชุมชน & กลุ่มข้อมูลวันที่เผยแพร่ผู้แต่งชื่อเรื่องหัวเรื่องวันที่เพิ่มข้อมูลประเภททรัพยากรกลุ่มข้อมูลนี้วันที่เผยแพร่ผู้แต่งชื่อเรื่องหัวเรื่องวันที่เพิ่มข้อมูลประเภททรัพยากร

บัญชีของฉัน

เข้าสู่ระบบ

A RESEARCH ON INFLUENCING FACTORS OF COLLEGE STUDENTS' SATISFACTION UNDER THE FLIPPED CLASSROOM---BASED ON THE MEDIATING ROLE OF KNOWLEDGE SHARING AND THE MODERATING ROLE OF SELF-EFFICACY

A RESEARCH ON INFLUENCING FACTORS OF COLLEGE STUDENTS' SATISFACTION UNDER THE FLIPPED CLASSROOM---BASED ON THE MEDIATING ROLE OF KNOWLEDGE SHARING AND THE MODERATING ROLE OF SELF-EFFICACY

by XI TONG; XI TONG; Zhongwu Li; Zhongwu Li; National Institute of Development Administration. International College,

ชื่อเรื่อง:

A RESEARCH ON INFLUENCING FACTORS OF COLLEGE STUDENTS' SATISFACTION UNDER THE FLIPPED CLASSROOM---BASED ON THE MEDIATING ROLE OF KNOWLEDGE SHARING AND THE MODERATING ROLE OF SELF-EFFICACY
A RESEARCH ON INFLUENCING FACTORS OF COLLEGE STUDENTS' SATISFACTION UNDER THE FLIPPED CLASSROOM---BASED ON THE MEDIATING ROLE OF KNOWLEDGE SHARING AND THE MODERATING ROLE OF SELF-EFFICACY

ผู้ร่วมงาน:

National Institute of Development Administration. International College,

ผู้ควบคุมงานวิจัย:

Zhongwu Li
Zhongwu Li

วันที่เผยแพร่:

NaN2023

หน่วยงานที่เผยแพร่:

National Institute of Development Administration

บทคัดย่อ/เนื้อเรื่องย่อ:

Promoting the deep integration of information technology and education is the general direction problem to solve in the current education and teaching. Therefore, under the background of profound changes in the new form of education, a better mixed teaching organically combining online learning and offline face-to-face teaching has become a practical problem facing higher education in China today. As a model of the deep integration of information technology and learning theory, flipped classroom has become a hot spot in higher education reform in recent years. However, in practice, although flipped classroom has many potential advantages, the existing research conclusions also praise the teaching evaluation of this model, faced with practical problems such as low student participation, may become inactive in class, and student satisfaction does not reach the ideal expectation. Therefore, it is an urgent problem to be solved in the current reform of higher education to deeply explore the factors affecting the satisfaction of flipped classroom, study the strategies and methods to promote the sustainable development of this teaching mode. This paper constructs a theoretical model of flipped classroom student satisfaction based on the American Customer Satisfaction Model (ACSI). Based on previous research, the role of online system functionality, content features, interactive learning and teacher support on flipped classroom student satisfaction is verified. Based on social cognitive theory and knowledge management theory, the study takes student traits as the starting point, knowledge sharing as the mediating variable and self-efficacy as the moderating variable. Through the analytical framework and model construction, mathematical and statistical analyses are conducted in conjunction with the practice of flipped classroom in seven specific Chinese universities, to discover the intrinsic influence mechanisms among the variables and empirically prove the effects of perceived quality, perceived value and knowledge sharing on student satisfaction; and verified that self-efficacy moderates the relationship between perceived quality, perceived value, knowledge sharing and student satisfaction, and this finding helps to expand the research on factors affecting flipped classroom student satisfaction. Finally, this paper proposes suggestions on the quality of the online learning platform, the creation of an interactive atmosphere, the improvement of teachers' teaching strategies, and the enhancement of students' self-efficacy in order to promote student satisfaction in flipped classrooms and to provide a useful role for the positive and sustainable development of flipped classrooms in Chinese universities.
-

รายละเอียดเพิ่มเติม:

Doctor of Philosophy (Management) (Ph.D.(Management))
ปรัชญาดุษฎีบัณฑิต (การจัดการ) (ปร.ด.(การจัดการ))

คำสำคัญ:

flipped classroom
satisfaction influencing factors
knowledge sharing
self-efficacy

ชนิดของสื่อ:

Dissertation
ดุษฎีนิพนธ์

ภาษา:

en

สิทธิในการใช้งาน:

National Institute of Development Administration

URI:

https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/6207
แสดงระเบียนรายการแบบเต็ม

แฟ้มในรายการข้อมูลนี้ (CONTENT)

Thumbnail
ดู
  • 6312032017.pdf ( 3,435.10 KB )

ทรัพยากรสารสนเทศทั้งหมดในคลังปัญญา ใช้เพื่อประโยชน์ทางการเรียนการสอนและการค้นคว้าเท่านั้น และต้องมีการอ้างอิงแหล่งที่มาทุกครั้งที่นำไปใช้ ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และทำสำเนาต่อ รวมถึงไม่ให้อนุญาตนำไปใช้ประโยชน์เพื่อการค้า ไม่ว่ากรณีใด ๆ ทั้งสิ้น



This item appears in the following Collection(s)

  • Dissertations, Theses, Term Papers [191]

Except where otherwise noted, content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International license.

Copyright © National Institute of Development Administration | สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
Library and Information Center | สำนักบรรณสารการพัฒนา
Email: NIDAWR@nida.ac.th    Chat: Facebook Messenger    Facebook: NIDAWisdomRepository
 

 

Except where otherwise noted, content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International license.

Copyright © National Institute of Development Administration | สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
Library and Information Center | สำนักบรรณสารการพัฒนา
Email: NIDAWR@nida.ac.th    Chat: Facebook Messenger    Facebook: NIDAWisdomRepository
 

 

‹›×