การศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อความสำเร็จของการนำนโยบายประกันคุณภาพการศึกษาไปปฏิบัติ: กรณีศึกษามหาวิทยาลัยวิจัยแห่งชาติ
Files
Publisher
Issued Date
2019
Issued Date (B.E.)
2562
Available Date
Copyright Date
Resource Type
Series
Edition
Language
tha
File Type
application/pdf
No. of Pages/File Size
157 แผ่น
ISBN
ISSN
eISSN
DOI
Other identifier(s)
b210807
Identifier(s)
Access Rights
Access Status
Rights
ผลงานนี้เผยแพร่ภายใต้ สัญญาอนุญาตครีเอทีฟคอมมอนส์แบบ แสดงที่มา-ไม่ใช้เพื่อการค้า-ไม่ดัดแปลง 4.0 (CC BY-NC-ND 4.0)
Rights Holder(s)
Physical Location
สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์. สำนักบรรณสารการพัฒนา
Bibliographic Citation
Citation
นพภัค จิตมั่นคงธรรม (2019). การศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อความสำเร็จของการนำนโยบายประกันคุณภาพการศึกษาไปปฏิบัติ: กรณีศึกษามหาวิทยาลัยวิจัยแห่งชาติ. Retrieved from: https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/5137.
Title
การศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อความสำเร็จของการนำนโยบายประกันคุณภาพการศึกษาไปปฏิบัติ: กรณีศึกษามหาวิทยาลัยวิจัยแห่งชาติ
Alternative Title(s)
The study of factors affecting the success of education quality assurance policy implementation : case study National Research Universities
Author(s)
Advisor(s)
Editor(s)
item.page.dc.contrubutor.advisor
Advisor's email
Contributor(s)
Contributor(s)
Abstract
การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อความสำเร็จของการนำนโยบายประกันคุณภาพการศึกษาไปปฏิบัติ กรณีศึกษามหาวิทยาลัยวิจัยแห่งชาติ จำนวน 9 แห่ง คือ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหิดล มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ มหาวิทยาลัยขอนแก่น มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี และ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี ผู้วิจัยใช้รูปแบบการวิจัยเชิงคุณภาพ โดยวิเคราะห์ข้อมูลจากการสัมภาษณ์เชิงลึก
ผลการวิจัยแสดงให้เห็นว่า มีปัจจัยที่ส่งผลต่อความสำเร็จของการนำนโยบายประกันคุณภาพการศึกษาไปปฏิบัติ กรณีศึกษามหาวิทยาลัยวิจัยแห่งชาติ ดังนี้ 1. ปัจจัยเป้าหมายและวัตถุประสงค์ของนโยบาย 2. ปัจจัยทรัพยากรของนโยบาย 3. ปัจจัยการสื่อสารระหว่างองค์การ 4. ปัจจัยลักษณะและโครงสร้างของหน่วยงานที่นำนโยบายไปปฏิบัติ 5. ปัจจัยภาวะผู้นำของผู้บริหารหน่วยงานที่นำนโยบายไปปฏิบัติ และ 6. ปัจจัยบุคลากรที่นำนโยบายไปปฏิบัติ
This research article aims to study factors to the success of education quality assurance policy implementation: case study 9 national research universities: consist of Chulalongkorn University, Thammasat University, Kasetsart University, Mahidol University, Chiang Mai University, Khon Kaen University, Prince of Songkla University, Suranaree University of Technology and King Mongkut's University of Technology Thonburi. The researcher used a qualitative research model based on data from in-depth interviews. The research showed that factors to affect the success of education quality assurance policy implementation: case study 9 national research universities were as follows: 1. consists of policy goals and objectives 2. Policy Resources 3. Inter-organization communication 4. Characteristics and structure of the agencies that implement the policy 5. the leadership of the executives 6. the agencies that implement the policies, and the personnel who implement the policy.
This research article aims to study factors to the success of education quality assurance policy implementation: case study 9 national research universities: consist of Chulalongkorn University, Thammasat University, Kasetsart University, Mahidol University, Chiang Mai University, Khon Kaen University, Prince of Songkla University, Suranaree University of Technology and King Mongkut's University of Technology Thonburi. The researcher used a qualitative research model based on data from in-depth interviews. The research showed that factors to affect the success of education quality assurance policy implementation: case study 9 national research universities were as follows: 1. consists of policy goals and objectives 2. Policy Resources 3. Inter-organization communication 4. Characteristics and structure of the agencies that implement the policy 5. the leadership of the executives 6. the agencies that implement the policies, and the personnel who implement the policy.
Table of contents
Description
วิทยานิพนธ์ (รป.ม.)--สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์, 2562