• English
    • ไทย
  • English 
    • English
    • ไทย
  • Login
View Item 
  •   Wisdom Repository Home
  • คณะและวิทยาลัย
  • คณะการจัดการการท่องเที่ยว
  • GSTM: Theses
  • View Item
  •   Wisdom Repository Home
  • คณะและวิทยาลัย
  • คณะการจัดการการท่องเที่ยว
  • GSTM: Theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of Wisdom RepositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateResource TypesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateResource Types

My Account

Login

Perceived value development for cultural tourism destination: a case study of Phuthai village, Baan Khok Kong Kalasin province

by Suchawadee Limisariyapong

Title:

Perceived value development for cultural tourism destination: a case study of Phuthai village, Baan Khok Kong Kalasin province

Other title(s):

การพัฒนาคุณค่าแหล่งท่องเที่ยวเชิงวัฒนธรรม: กรณีศึกษาหมู่บ้านผู้ไทยโคกโก่ง จังหวัดกาฬสินธุ์

Author(s):

Suchawadee Limisariyapong

Advisor:

Suwaree Namwong

Degree name:

Master of Arts

Degree level:

Master's

Degree discipline:

Integrated Tourism Management

Degree department:

The Graduate School of Tourism Management

Degree grantor:

National Institute of Development Administration

Issued date:

2018

Publisher:

National Institute of Development Administration

Abstract:

          The main aim of this study is to investigate a tourist value perception toward cultural tourism destination: A case study of Phuthai Village, Baan Khok Kong Kalasin province. A quantitative method was employed with a self-administered survey and using purposive sampling technique for data collecting process. A total of two hundred and twelve responses were collected and a multiple regression technique was used to analyze data. The findings revealed that five value components, including functional, social, emotional, epistemic and conditional value influence to tourist satisfaction and intention to recommend visiting the destination. The outcome of this study can be used as an academic foundation knowledge, especially tourist perceived value development theory and it can also apply to a cultural tourism destination in similar area. In term of managerial contribution, the findings of this study are useful for many departments such as local authorities can help local community their destination value by promoting destination through online marketing or making advertisement. Keywords: Perceived value, Cultural tourism destination development, Tourist satisfaction, Intention to recommend, Tourist behavior intention  

Description:

Thesis (Ph.D. (Integrated Tourism Management))--National Institute of Development Administration, 2018

Subject(s):

Tourism
Heritage tourism
Tourism development

Keyword(s):

e-Thesis
Cultural tourism destination

Resource type:

Thesis

Extent:

127 leaves

Type:

Text

File type:

application/pdf

Language:

eng

Rights:

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

URI:

http://repository.nida.ac.th/handle/662723737/4521
Show full item record

Files in this item (CONTENT)

Thumbnail
View
  • b205868.pdf ( 3,399.57 KB )

ทรัพยากรสารสนเทศทั้งหมดในคลังปัญญา ใช้เพื่อประโยชน์ทางการเรียนการสอนและการค้นคว้าเท่านั้น และต้องมีการอ้างอิงแหล่งที่มาทุกครั้งที่นำไปใช้ ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และทำสำเนาต่อ รวมถึงไม่ให้อนุญาตนำไปใช้ประโยชน์เพื่อการค้า ไม่ว่ากรณีใด ๆ ทั้งสิ้น



This item appears in the following Collection(s)

  • GSTM: Theses [129]

Except where otherwise noted, content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International license.

Copyright © National Institute of Development Administration | สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
Library and Information Center | สำนักบรรณสารการพัฒนา
Email: NIDAWR@nida.ac.th    Chat: Facebook Messenger    Facebook: NIDAWisdomRepository
 

 

Except where otherwise noted, content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International license.

Copyright © National Institute of Development Administration | สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
Library and Information Center | สำนักบรรณสารการพัฒนา
Email: NIDAWR@nida.ac.th    Chat: Facebook Messenger    Facebook: NIDAWisdomRepository
 

 

‹›×