• English
    • ไทย
  • English 
    • English
    • ไทย
  • Login
View Item 
  •   Wisdom Repository Home
  • คณะและวิทยาลัย
  • คณะภาษาและการสื่อสาร
  • GSLC: Theses
  • View Item
  •   Wisdom Repository Home
  • คณะและวิทยาลัย
  • คณะภาษาและการสื่อสาร
  • GSLC: Theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of Wisdom RepositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateResource TypesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateResource Types

My Account

Login

Christianity and english language teaching: a case study of christian missionary teachers in Thailand

by Kampeeporn Santipochana

Title:

Christianity and english language teaching: a case study of christian missionary teachers in Thailand

Author(s):

Kampeeporn Santipochana

Advisor:

Lee, Yu-Hsiu

Degree name:

Master of Arts

Degree level:

Master's

Degree discipline:

Language and Communication

Degree department:

School of Language and Communication

Degree grantor:

National Institute of Development Administration

Issued date:

2016

Publisher:

National Institute of Development Administration

Abstract:

The purpose of this study is to investigate influences and correlations between the Christian faith and English language teaching in Thailand. Central research questions explore the religious beliefs leading Evangelical Christian teachers to integrate their Christian faith and how the participants make such integrations into their classroom management strategies. Fifteen missionary teachers in a Christian language school in Bangkok were selected for this investigation. Data were obtained by semi-structure interviews. Results have revealed that there are three key themes influencing the participant teachers to integrate their Christian faith into teaching: divine mission (sharing faith with the world), divine creation of humans and divine calling (purpose in life). Furthermore, the participants employed a holistic approach for faith integration holding on relationship with students, professionalism and cultural awareness as core values. This research illuminates the interrelationship of teacher‟s personal religious beliefs and classroom management styles as well as enhances understanding of the intersections of Christian faith and language teaching.

Description:

Thesis (M.A. (Language and Communication))--National Institute of Development Administration, 2016

Subject(s):

English language -- Study and teaching
Christian education
Language in missionary work
English teachers

Keyword(s):

Christian missionary teachers

Resource type:

Thesis

Extent:

115 leaves

Type:

Text

File type:

application/pdf

Language:

eng

Rights:

ผลงานนี้เผยแพร่ภายใต้ลิขสิทธิ์ของสถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์

Rights holder(s):

National Institute of Development Administration

URI:

https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/5266
Show full item record

Files in this item (CONTENT)

Thumbnail
View
  • b196256.pdf ( 986.45 KB )

ทรัพยากรสารสนเทศทั้งหมดในคลังปัญญา ใช้เพื่อประโยชน์ทางการเรียนการสอนและการค้นคว้าเท่านั้น และต้องมีการอ้างอิงแหล่งที่มาทุกครั้งที่นำไปใช้ ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และทำสำเนาต่อ รวมถึงไม่ให้อนุญาตนำไปใช้ประโยชน์เพื่อการค้า ไม่ว่ากรณีใด ๆ ทั้งสิ้น



This item appears in the following Collection(s)

  • GSLC: Theses [29]
Copyright © National Institute of Development Administration | สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
Library and Education Service Center | สำนักบริการการศึกษาและบรรณสาร
Email: NIDAWR@nida.ac.th    Chat: Facebook Messenger    Facebook: NIDAWisdomRepository
 

 

Copyright © National Institute of Development Administration | สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
Library and Education Service Center | สำนักบริการการศึกษาและบรรณสาร
Email: NIDAWR@nida.ac.th    Chat: Facebook Messenger    Facebook: NIDAWisdomRepository
 

 

‹›×