• English
    • ไทย
  • English 
    • English
    • ไทย
  • Login
View Item 
  •   Wisdom Repository Home
  • คณะและวิทยาลัย
  • คณะพัฒนาการเศรษฐกิจ
  • GSDE: Dissertations
  • View Item
  •   Wisdom Repository Home
  • คณะและวิทยาลัย
  • คณะพัฒนาการเศรษฐกิจ
  • GSDE: Dissertations
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of Wisdom RepositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateResource TypesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateResource Types

My Account

Login

Behavioral interventions for choice decisions: convenience and visibility interventions versus taste preference

by Rapeepat Manasoontorn

Title:

Behavioral interventions for choice decisions: convenience and visibility interventions versus taste preference

Author(s):

Rapeepat Manasoontorn

Advisor:

Prasopchoke Mongsawad

Degree name:

Doctor of Philosophy

Degree level:

Doctoral

Degree discipline:

Economics

Degree department:

School of Development Economics

Degree grantor:

National Institute of Development Administration

Issued date:

2021

Digital Object Identifier (DOI):

10.14457/NIDA.the.2021.27

Publisher:

National Institute of Development Administration

Abstract:

Successful behavioral interventions to reduce the consumption of unhealthy food help lessen the burden of non-communicable diseases. In prior research, a conventional approach such as providing nutrition information could not overcome the  “tasty” impact of unhealthy food. This study is a field experiment, conducting in a casual restaurant, designed to assess the effects of behavioral- and cognitively-oriented interventions on healthy meal choice. The interventions include convenience enhancement, visibility enhancement and a combination of the two. The results show that adding difficulty in ordering high-calorie food along with visibility enhancement could reduce calorie intake and compensate for the calorie increase caused by the taste effect. However, the effectiveness of interventions is different across different types of participants.

Description:

Thesis (Ph.D. (Economics))--National Institute of Development Administration, 2021

Subject(s):

Behavioral economics
Food -- Economic aspects
Field experiments

Keyword(s):

e-Thesis
Taste
Food decision
Behavioral-oriented intervention

Resource type:

Dissertation

Extent:

89 leaves

Type:

Text

File type:

application/pdf

Language:

eng

Rights:

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

URI:

https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/5528
Show full item record

Files in this item (CONTENT)

Thumbnail
View
  • b212248.pdf ( 1,773.22 KB )

ทรัพยากรสารสนเทศทั้งหมดในคลังปัญญา ใช้เพื่อประโยชน์ทางการเรียนการสอนและการค้นคว้าเท่านั้น และต้องมีการอ้างอิงแหล่งที่มาทุกครั้งที่นำไปใช้ ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และทำสำเนาต่อ รวมถึงไม่ให้อนุญาตนำไปใช้ประโยชน์เพื่อการค้า ไม่ว่ากรณีใด ๆ ทั้งสิ้น



This item appears in the following Collection(s)

  • GSDE: Dissertations [58]

Except where otherwise noted, content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International license.

Copyright © National Institute of Development Administration | สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
Library and Information Center | สำนักบรรณสารการพัฒนา
Email: NIDAWR@nida.ac.th    Chat: Facebook Messenger    Facebook: NIDAWisdomRepository
 

 

Except where otherwise noted, content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International license.

Copyright © National Institute of Development Administration | สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
Library and Information Center | สำนักบรรณสารการพัฒนา
Email: NIDAWR@nida.ac.th    Chat: Facebook Messenger    Facebook: NIDAWisdomRepository
 

 

‹›×