• English
    • ไทย
  • English 
    • English
    • ไทย
  • Login
View Item 
  •   Wisdom Repository Home
  • หน่วยงาน
  • สำนักบริการการศึกษาและบรรณสาร
  • In Processing
  • Dissertations, Theses, Term Papers
  • View Item
  •   Wisdom Repository Home
  • หน่วยงาน
  • สำนักบริการการศึกษาและบรรณสาร
  • In Processing
  • Dissertations, Theses, Term Papers
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of Wisdom RepositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateResource TypesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateResource Types

My Account

Login

ENHANCING ONLINE CUSTOMER ENGAGEMENT IN ONLINE ROOM RESERVATION: A STRUCTURAL MODELING APPROACH

ENHANCING ONLINE CUSTOMER ENGAGEMENT IN ONLINEROOM RESERVATION: A STRUCTURAL MODELING APPROACH 

by Pisit Pipatphokakul; พิสิทธิ์ พิพัฒน์โภคากุล; Watsida Boonyanmethaporn; วรรษิดา บุญญาณเมธาพร; National Institute of Development Administration. The Graduate School of Tourism Management

Title:

ENHANCING ONLINE CUSTOMER ENGAGEMENT IN ONLINE ROOM RESERVATION: A STRUCTURAL MODELING APPROACH
ENHANCING ONLINE CUSTOMER ENGAGEMENT IN ONLINEROOM RESERVATION: A STRUCTURAL MODELING APPROACH 

Contributor(s):

National Institute of Development Administration. The Graduate School of Tourism Management

Advisor:

Watsida Boonyanmethaporn
วรรษิดา บุญญาณเมธาพร

Issued date:

12/8/2022

Publisher:

National Institute of Development Administration

Abstract:

This research purposes are 1) to identify the factors of online customer services, online customer experience, online room reservation website, and online customer engagement; 2) to investigate the variables of online customer engagement; and 3) to develop a structural equation model of enhancing online customer engagement. This research is a quantitative method by developing a structural equation model of enhancing online customer engagement. The samples of this study consisted of 451 respondents who have purchased online room reservation via the website by convenient sampling method. The research instrument is a questionnaire. The data are analyzed by descriptive statistics and confirmatory factor analysis with AMOS. The result is the structural model of the confirmatory factor analysis of enhancing online customer engagement in online room reservation with empirical data Chi-Square/Df = .954, CFI = 1.000, RMSEA = .000, RMR = .006, and TLI = 1.000. The findings of this research indicate that, in accordance with online customer engagement theory. Managerial and practical implications for enhancing online customer engagement are also discussed.

Description:

Doctor of Philosophy (Integrated Tourism and Hospitality Management) (Ph.D.(Integrated Tourism and Hospitality Management))
ปรัชญาดุษฎีบัณฑิต (การจัดการการท่องเที่ยวและบริการแบบบูรณาการ) (ปร.ด.(การจัดการการท่องเที่ยวและบริการแบบบูรณาการ))

Type:

Dissertation
ดุษฎีนิพนธ์

Language:

en

Rights:

National Institute of Development Administration

URI:

https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/5584
Show full item record

Files in this item (CONTENT)

Thumbnail
View
  • 6011731023.pdf ( 3,455.04 KB )

ทรัพยากรสารสนเทศทั้งหมดในคลังปัญญา ใช้เพื่อประโยชน์ทางการเรียนการสอนและการค้นคว้าเท่านั้น และต้องมีการอ้างอิงแหล่งที่มาทุกครั้งที่นำไปใช้ ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และทำสำเนาต่อ รวมถึงไม่ให้อนุญาตนำไปใช้ประโยชน์เพื่อการค้า ไม่ว่ากรณีใด ๆ ทั้งสิ้น



This item appears in the following Collection(s)

  • Dissertations, Theses, Term Papers [179]
Copyright © National Institute of Development Administration | สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
Library and Education Service Center | สำนักบริการการศึกษาและบรรณสาร
Email: NIDAWR@nida.ac.th    Chat: Facebook Messenger    Facebook: NIDAWisdomRepository
 

 

Copyright © National Institute of Development Administration | สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
Library and Education Service Center | สำนักบริการการศึกษาและบรรณสาร
Email: NIDAWR@nida.ac.th    Chat: Facebook Messenger    Facebook: NIDAWisdomRepository
 

 

‹›×