Communication of Television Newscaster into Being Influencer and Building Popularity and Credibility by Social Media
การสื่อสารของผู้ประกาศข่าวโทรทัศน์สู่การเป็นผู้มีอิทธิพลทางความคิด กับการสร้างความนิยมและความน่าเชื่อถือในสื่อสังคมออนไลน์
by Kansinee Poopoolsup; กันย์สินี ภู่พูลทรัพย์; Patchanee Cheyjunya; พัชนี เชยจรรยา
ชื่อเรื่อง: | Communication of Television Newscaster into Being Influencer and Building Popularity and Credibility by Social Media การสื่อสารของผู้ประกาศข่าวโทรทัศน์สู่การเป็นผู้มีอิทธิพลทางความคิด กับการสร้างความนิยมและความน่าเชื่อถือในสื่อสังคมออนไลน์ |
ผู้ควบคุมงานวิจัย: | Patchanee Cheyjunya
พัชนี เชยจรรยา |
วันที่เผยแพร่: | NaN/2022 |
หน่วยงานที่เผยแพร่: | National Institute of Development Administration |
บทคัดย่อ/เนื้อเรื่องย่อ: |
The aim of this research is to study television newscaster communication as a social media thought influencer, namely skills, qualifications, techniques, methods, content used in communication. And how to communicate it can build credibility including creating good popularity on social media by using qualitative research methods In an interview with a group of five TV newscasters with social media thought influencers and three communication scholars, the results showed that the qualifications and skills as a news anchor before. It make proficient in the language selection analysis of information to be presented, producing interesting content Including a professional presentation.
What's more is working adaptation by bringing social media to work more efficiently. And have a sense of identity It is more natural to match online media presentations. With reciever analysis, Channel analysis, Analyze the content to be combined in selection to suit each platform on the online media by using a presentation technique that is fun, not boring, easy to understand and has created interactions with audiences in different ways that create a unified community. The content presented must be beneficial to the audience both deep and fast dimensions including communicators should to the principles of ethics and social responsibility in communicating on social media. It Make the information obtained reliable, useful and valuable. It does not cause any negative effects on society. This will be a role model for communication on social media to create a better society.
|
คำสำคัญ: | สื่อสังคมออนไลน์
ผู้มีอิทธิพลทางความคิด กลยุทธ์การสื่อสาร ผู้ประกาศข่าว ความน่าเชื่อถือ ความนิยม |
ชนิดของสื่อ: | Text |
ภาษา: | tha |
URI: | https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/5661 |
แฟ้มในรายการข้อมูลนี้ (CONTENT) |
|
ดู ทรัพยากรสารสนเทศทั้งหมดในคลังปัญญา ใช้เพื่อประโยชน์ทางการเรียนการสอนและการค้นคว้าเท่านั้น และต้องมีการอ้างอิงแหล่งที่มาทุกครั้งที่นำไปใช้ ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และทำสำเนาต่อ รวมถึงไม่ให้อนุญาตนำไปใช้ประโยชน์เพื่อการค้า ไม่ว่ากรณีใด ๆ ทั้งสิ้น
|
This item appears in the following Collection(s) |
|