Network governance of the Thai Health Promotion for reducing alcohol consumption
การบริหารองค์การเครือข่ายของสำนักงานกองทุนสนับสนุนการสร้างเสริมสุขภาพ (สสส.) เพื่อลดการดื่มสุรา
by Paritta Pongkamrot; ปริตตา ป้องคำรส; Tippawan Lorsuwannarat; ทิพวรรณ หล่อสุวรรณรัตน์; National Institute of Development Administration. School of Public Administration
ชื่อเรื่อง: | Network governance of the Thai Health Promotion for reducing alcohol consumption การบริหารองค์การเครือข่ายของสำนักงานกองทุนสนับสนุนการสร้างเสริมสุขภาพ (สสส.) เพื่อลดการดื่มสุรา |
ผู้ร่วมงาน: | National Institute of Development Administration. School of Public Administration |
ผู้ควบคุมงานวิจัย: | Tippawan Lorsuwannarat
ทิพวรรณ หล่อสุวรรณรัตน์ |
วันที่เผยแพร่: | NaN/2022 |
หน่วยงานที่เผยแพร่: | National Institute of Development Administration |
บทคัดย่อ/เนื้อเรื่องย่อ: |
The three main objectives about of this research were 1) to study the process of network governance of the Thai Health promotion for reducing alcohol consumption 2) to analyze the problems of network governance and 3) to find some useful suggestions for the network governance. The qualitative research methodology was employed for the study with documentary research in-depth interview and focus group. The research results indicated that the process of network governance included 1) Areas of operation and partners 2) There are characteristics of networks and network connections 3) important collaborative activities such as operational meetings and lesson breakout sessions activities to vow to stop drinking alcohol during the Buddhist Lent Festival Campaign, to stop drinking alcohol in festival 4) Network development and network tightness by continually Problems and obstacles include 1) resource limitations 2) Public and some shops' awareness and understanding of alcohol law is insufficient 3) values, culture of drinking alcohol at a festival that has been a long-standing society 4) The working group is not comprehensive and not strong enough 5) There is no lack of cooperation from relevant agencies and 6) Alcohol companies are active and persistent in marketing and advertising and suggestions include: 1) reducing resource constraints 2) building more awareness and understanding of people and some shops about the alcohol law 3) carrying out activities and campaigns to instill municipal values. Alcohol-free 4) The working group is not comprehensive and not strong enough 5) Coordination from relevant agencies and 6) Continuous and comprehensive activities and campaigns. |
รายละเอียดเพิ่มเติม: |
Master of Public and Private Management (M.P.P.M.) |
คำสำคัญ: | การบริหารองค์การเครือข่าย
ภาคีเครือข่าย เครือข่ายงดเหล้า network governance network partners |
ชนิดของสื่อ: | Thesis วิทยานิพนธ์ |
ภาษา: | th |
สิทธิในการใช้งาน: | National Institute of Development Administration |
URI: | https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/6058 |
แฟ้มในรายการข้อมูลนี้ (CONTENT) |
|
ดู ทรัพยากรสารสนเทศทั้งหมดในคลังปัญญา ใช้เพื่อประโยชน์ทางการเรียนการสอนและการค้นคว้าเท่านั้น และต้องมีการอ้างอิงแหล่งที่มาทุกครั้งที่นำไปใช้ ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และทำสำเนาต่อ รวมถึงไม่ให้อนุญาตนำไปใช้ประโยชน์เพื่อการค้า ไม่ว่ากรณีใด ๆ ทั้งสิ้น
|
This item appears in the following Collection(s) |
|