Show simple item record

การสร้างแบบจำลองคุณลักษณะด้านแรงจูงใจในการเข้าร่วมงานแสดงสินค้า การเข้าร่วมงานแสดงสินค้า และผลการดำเนินธุรกิจ: กรณีศึกษาธุรกิจงานแสดงสินค้าในประเทศไทย

dc.contributorNavaphun Khongsawatkiaten
dc.contributorนวพันธ์ คงสวัสดิ์เกียรติth
dc.contributor.advisorCharoenchai Agmapisarnen
dc.contributor.advisorเจริญชัย เอกมาไพศาลth
dc.contributor.otherNational Institute of Development Administration. The Graduate School of Tourism Managementen
dc.date.accessioned2023-01-16T10:19:47Z
dc.date.available2023-01-16T10:19:47Z
dc.date.issued7/1/2023
dc.identifier.urihttps://repository.nida.ac.th/handle/662723737/6176
dc.descriptionDoctor of Philosophy (Integrated Tourism and Hospitality Management) (Ph.D.(Integrated Tourism and Hospitality Management))en
dc.descriptionปรัชญาดุษฎีบัณฑิต (การจัดการการท่องเที่ยวและบริการแบบบูรณาการ) (ปร.ด.(การจัดการการท่องเที่ยวและบริการแบบบูรณาการ))th
dc.description.abstractThis empirical study aims to identify the dimensions of exhibition motivational attributes and examine the relationship among exhibition motivational attributes, exhibition participation, and business performance from the perspective of exhibitors. This study used a mixed method approach. Initially, qualitative research was applied, and in-depth interviews with twenty experts in the exhibition industry were conducted. Then quantitative research was utilized. Data were collected using a purposive and convenience sample of 501 exhibitors participating in various exhibitions in Thailand. The collected data were analyzed using exploratory factor analysis, confirmatory factor analysis, and structural equation modeling. The findings indicate that seven of the eight motivational attribute factors significantly affect exhibition participation and that exhibition participation results in business performance. Results from this study can provide guidelines to exhibition organizers, convention visitor bureaus, and destination marketers in developing, supporting, and organizing successful exhibitions. Moreover, the findings of this study will serve as a foundation for a new exhibition motivational attribute concept that can be used in further exhibition studies.en
dc.description.abstractการศึกษาเชิงประจักษ์นี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อระบุคุณลักษณะด้านแรงจูงใจในการเข้าร่วมงานแสดงสินค้าและตรวจสอบความสัมพันธ์ระหว่างคุณลักษณะด้านแรงจูงใจในการเข้าร่วมงานแสดงสินค้า การเข้าร่วมงานแสดงสินค้า และผลการดำเนินธุรกิจจากมุมมองของบริษัทที่เข้าร่วมงานแสดงสินค้า การศึกษาใช้วิธีการวิจัยแบบผสมผสาน ขั้นต้นการวิจัยเชิงคุณภาพได้ถูกนำมาใช้ โดยการสัมภาษณ์เชิงลึกผู้เชี่ยวชาญในอุตสาหกรรมงานแสดงสินค้าจำนวน 20 คน จากนั้นการวิจัยเชิงปริมาณได้ถูกนำมาใช้ การเก็บรวบรวมข้อมูลใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจงและการสุ่มตัวอย่างตามความสะดวกกับผู้เข้าร่วมงานแสดงสินค้าต่าง ๆ ในประเทศไทย จำนวน 501 คน ข้อมูลได้ถูกนำมาวิเคราะห์โดยการวิเคราะห์ปัจจัยเชิงสำรวจ การวิเคราะห์ปัจจัยเชิงยืนยัน และการสร้างแบบสมการโครงสร้าง ผลการวิจัยระบุว่าเจ็ดจากแปดคุณลักษณะด้านแรงจูงใจในการเข้าร่วมงานแสดงสินค้าส่งผลกระทบต่อการเข้าร่วมงานแสดงสินค้าอย่างมีนัยสำคัญ และการเข้าร่วมงานแสดงสินค้าส่งผลต่อผลการดำเนินธุรกิจ ผลการศึกษานี้สามารถให้แนวทางแก่ผู้จัดงานแสดงสินค้า สำนักงานส่งเสริมการจัดประชุมและนิทรรศการ และหน่วยงานด้านการตลาดของเมืองหรือประเทศที่เป็นจุดหมายปลายทางในการพัฒนา สนับสนุนและดำเนินการจัดงานแสดงสินค้าให้ประสบความสำเร็จ นอกจากนี้ผลการศึกษาจะเป็นรากฐานสำหรับแนวคิดใหม่เกี่ยวกับคุณลักษณะด้านแรงจูงใจในการเข้าร่วมงานแสดงสินค้า ซึ่งสามารถนำไปใช้ในการศึกษาเกี่ยวกับงานแสดงสินค้าต่อไปได้th
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2023-01-16T10:19:47Z (GMT). No. of bitstreams: 2 5911731015.pdf: 3103341 bytes, checksum: 383a47fb8d92f2fb03db747b7288c2a0 (MD5) license.txt: 202 bytes, checksum: b73cf3ce748735a79944aa8bb026b893 (MD5) Previous issue date: 7en
dc.language.isoen
dc.publisherNational Institute of Development Administration
dc.rightsNational Institute of Development Administration
dc.subjectคุณลักษณะด้านแรงจูงใจในการเข้าร่วมงานแสดงสินค้า การเข้าร่วมงานแสดงสินค้า ผลการดำเนินธุรกิจth
dc.subjectExhibition motivational attributes Exhibition participation Business performanceen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleCONSTRUCTING A MODEL OF EXHIBITION MOTIVATIONAL ATTRIBUTES, EXHIBITION PARTICIPATION, AND BUSINESS PERFORMANCE: A CASE STUDY OF EXHIBITION BUSINESS IN THAILANDen
dc.titleการสร้างแบบจำลองคุณลักษณะด้านแรงจูงใจในการเข้าร่วมงานแสดงสินค้า การเข้าร่วมงานแสดงสินค้า และผลการดำเนินธุรกิจ: กรณีศึกษาธุรกิจงานแสดงสินค้าในประเทศไทยth
dc.typeDissertationen
dc.typeดุษฎีนิพนธ์th


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record