The effect of authentic leadership and innovation adoption on innovative work behavior in Thai context
by Prapai Charoonnarth
ชื่อเรื่อง: | The effect of authentic leadership and innovation adoption on innovative work behavior in Thai context |
ผู้แต่ง: | Prapai Charoonnarth |
ผู้ควบคุมงานวิจัย: | Bung-on Sorod |
ชื่อปริญญา: | Doctor of Philosophy |
ระดับปริญญา: | Doctoral |
สาขาวิชา: | Human Resources and Organization Development |
คณะ/หน่วยงาน: | School of Human Resource Development |
หน่วยงานที่ประสาทปริญญา: | National Institute of Development Administration |
วันที่เผยแพร่: | 2562 |
ตัวระบุวัตถุจิจิทัล (ดีโอไอ): | 10.14457/NIDA.the.2019.2 |
หน่วยงานที่เผยแพร่: | National Institute of Development Administration |
บทคัดย่อ/เนื้อเรื่องย่อ: |
The objective of this study was to examine the effect of Authentic Leadership (AL) on Innovative Work Behavior (IWB) with a consideration on the moderating effect of Innovation Adoption (IA) on that effect. Four questionnaires were used to collect data, aimed at measuring demographic information, authentic leadership, innovative work behavior, and innovation adoption of the respondents who were employees working in a private Thai company. The authentic leadership and innovative work behavior questionnaires were derived from previous research, and the innovation adoption questionnaire was newly developed for this study. A pilot study was conducted with 120 employees who were not in the sample pool. All three adjusted measurement models presented goodness of fit with the collected data and demonstrated high validities and reliabilities. Following the pilot study, 1000 questionnaires were then distributed, of which 754 (75.4%) were returned, and only 700 were completely filled. Data analysis using structural equation modeling (SEM) supported the hypothesis that authentic leadership and innovation adoption had positive effects on innovative work behavior. However, the results did not demonstrate the moderating effect of innovation adoption, rather indicating the interrelated effect of innovation adoption and authentic leadership on innovative work behavior. The size of the corporation and corporate core values (such as creativity and innovation) might undermine the moderating effect of innovation adoption. Future research should study small or diverse business companies with and without innovation embedded in their corporate core values. The innovation adoption questionnaire should also be used in other sectors or countries to test the generality of the questionnaire. Keywords: Innovation adoption, authentic leadership, innovative work behavior, moderating effect, structural equation modeling, private Thai company |
รายละเอียดเพิ่มเติม: |
Thesis (Ph.D. (Human Resources and Organization Development))--National Institute of Development Administration, 2019 |
หัวเรื่องมาตรฐาน: | Leadership
Technological innovations |
คำสำคัญ: | e-Thesis |
ประเภททรัพยากร: | Dissertation |
ความยาว: | 149 leaves |
ชนิดของสื่อ: | Text |
รูปแบบแฟ้มข้อมูล: | application/pdf |
ภาษา: | eng |
สิทธิในการใช้งาน: | This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License. |
URI: | https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/5210 |
แฟ้มในรายการข้อมูลนี้ (CONTENT) |
|
ดู ทรัพยากรสารสนเทศทั้งหมดในคลังปัญญา ใช้เพื่อประโยชน์ทางการเรียนการสอนและการค้นคว้าเท่านั้น และต้องมีการอ้างอิงแหล่งที่มาทุกครั้งที่นำไปใช้ ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และทำสำเนาต่อ รวมถึงไม่ให้อนุญาตนำไปใช้ประโยชน์เพื่อการค้า ไม่ว่ากรณีใด ๆ ทั้งสิ้น
|
This item appears in the following Collection(s) |
|
|