Bicycle Tourism Elements and Satisfaction That Affect The Behavioral Intention of Foreign Tourists In Cycling Tourism: A Case Study of Thonburi District
องค์ประกอบการท่องเที่ยวปั่นจักรยานและความพึงพอใจที่ส่งผลต่อความตั้งใจเชิงพฤติกรรมของนักท่องเที่ยวชาวต่างชาติในการท่องเที่ยวปั่นจักรยาน : กรณีศึกษาเขตธนบุรี
by Rungrat Wannayu
Title: | Bicycle Tourism Elements and Satisfaction That Affect The Behavioral Intention of Foreign Tourists In Cycling Tourism: A Case Study of Thonburi District องค์ประกอบการท่องเที่ยวปั่นจักรยานและความพึงพอใจที่ส่งผลต่อความตั้งใจเชิงพฤติกรรมของนักท่องเที่ยวชาวต่างชาติในการท่องเที่ยวปั่นจักรยาน : กรณีศึกษาเขตธนบุรี |
Author(s): | Rungrat Wannayu |
Contributor(s): | NIDA. The Graduate School of Tourism Management |
Advisor: | Charoenchai Agmapisarn |
Degree name: | Master of Management (Integrated Tourism and Hospitality Management) |
Degree level: | Thesis |
Degree discipline: | Integrated Tourism and Hospitality Management |
Degree grantor: | National Institute of Development Administration |
Issued date: | 9/23/20 |
Publisher: | NIDA |
Abstract: |
Nowadays, many countries give priorities to infrastructure development and tourism activities development to increase tourism destinations’ capacity which is important for choosing a place to travel. In Thailand, cycling tourism is a choice of tourism activity that fulfills tourists’ demand especially foreign tourists who are interesting in local identities such as Bangkok and former capital, Thonburi. Thonburi was a capital which has many places to visit that will spread the numbers of tourists by cycling. The purposes of this research are studying the importance of cycling tourism’s elements and satisfaction of foreign tourists’ behavioral intention by analyzing elements to promote cycling tourism and perform the influence of tourism destinations by 466 foreign tourists who traveled by cycling with survey. The tool of statistical analyzing is Structural Equation Modeling: SEM that analyzes First-order confirmatory factor and Second-order confirmatory factor. This study found that the elements of cycling tourism effect to behavioral intention by foreign tourists who traveled by cycling satisfaction in Thonburi District, Bangkok.
Important words: cycling tourism, elements of cycling tourism, Tourists’ satisfaction, Behavioral Intention |
Description: |
NIDA, 2020 |
Subject(s): | Business |
Keyword(s): | การท่องเที่ยวโดยจักรยาน
องค์ประกอบการท่องเที่ยวปั่นจักรยาน ความพึงพอใจของนักท่องเที่ยว ความตั้งใจเชิงพฤติกรรม |
Type: | Thesis |
Language: | th |
Rights holder(s): | NIDA |
URI: | https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/5131 |
Files in this item (CONTENT) |
|
View 5911721004.pdf ( 3,361.05 KB ) |
This item appears in the following Collection(s) |
|
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมการท่องเที่ยวของนักท่องเที่ยวเพศหญิงชาวต่างชาติที่เดินทางท่องเที่ยวในกรุงเทพมหานคร
นรินทร์สิรี เชียงพันธ์; รักษ์พงศ์ วงศาโรจน์ (สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์, 2017)
การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) สำรวจลักษณะปัจจัยทางด้านประชากรศาสตร์ ปัจจัยผลักดันทางการท่องเที่ยวจากภายใน ปัจจัยดึงดูดทางการท่องเที่ยวจากภายนอก ปัจจัยประสบการณ์การท่องเที่ยวในอดีต และปัจจัยอุปสรรคทางการท่องเที่ยว 2) ศึกษาอิทธิพลของปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ ปัจจัยผลักดันทางการท่องเที่ยวจากภายใน ปัจจัยดึงดูดทางการท่องเที่ยวจากภายนอก ปัจจัยประสบการณ์การท่องเที่ยวในอดีต และปัจจัยอุปสรรคทางการท่องเที่ยว ที่ส่งผลต่อพฤติกรรมการท่องเที่ยวของนักท่องเที่ยวเพศหญิงชาวต่างชาติในกรุงเทพมหานคร โดยรวบรวมข้อมูลจากแบบสอบถามจำนวน 325 ชุด จากนักท่องเที่ยวเพศหญิง ... -
The Structural Equation Model of Causal Factors Affecting on Royalty Perceived Tourism Attributes Destination Image, Attitude and Destination Satisfaction of Thai Tourists In Amphoe Mae Moh Lampang Province
Kamol Keattipong; Patthareeya Lakpetch (NIDA, 9/30/20)
The objectives of this study were 1) to examine the extent of Thai tourists’ perception toward tourism attributes, destination Image, attitude and destination satisfaction that have an effect on their destination loyalty in Mae Moh, Lampang province; 2) to develop the causal relationship of determinant factors that have an effect on their destination loyalty based on their perceived tourism attributes, destination Image, attitude and destination satisfaction in Mae Moh, Lampang province, and 3) to study guidelines for promoting destination Image ... -
แนวทางการพัฒนาแหล่งท่องเที่ยวอัญมณีของจังหวัดจันทบุรีเพื่อตอบสนองพฤติกรรมนักท่องเที่ยวชาวไทย
เอกธนา พลเชียงขวาง; เทิดชาย ช่วยบำรุง (สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์, 2015)
งานวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมนักท่องเที่ยวชาวไทยในการเดินทางท่องเที่ยวในแหล่งท่องเที่ยวอัญมณีของจังหวัดจันทบุรี ประเมินระดับศักยภาพของแหล่งท่องเที่ยวอัญมณีของจังหวัดจันทบุรีจากการสำรวจทัศนคติที่ดีของนักท่องเที่ยวชาวไทยที่มีต่อ แหล่งท่องเที่ยว และเสนอแนะแนวทางการพัฒนาแหล่งท่องเที่ยวอัญมณีของจังหวัดจันทบุรีเพื่อ ตอบสนองพฤติกรรมนักท่องเที่ยวชาวไทย ประชากร คือนักท่องเที่ยวชาวไทยที่เดินทางมา ท่องเที่ยวยังจังหวัดจันทบุรี จำนวน 400 คน ผลการวิจัยสรุปได้ดังนี้