The Relationship between Factors Leading Work Passion, Positive Thinking and Work Passion in Employees in Leading Hotels Equivalent to Four - Five Star Hotels in Bangkok
ปัจจัยที่ทำให้เกิดความมุ่งมั่นและพลังขับเคลื่อน การคิดเชิงบวก และระดับความมุ่งมั่นและพลังขับเคลื่อนในการทำงานของพนักงานโรงแรมชั้นนำเทียบเท่าโรงแรมระดับ 4-5 ดาวในเขตกรุงเทพมหานคร
by Nattha Wannasuk; ณัฐฐา วรรณสุข; Wasita Boonsathorn; วาสิตา บุญสาธร; National Institute of Development Administration. School of Human Resource Development
Title: | The Relationship between Factors Leading Work Passion, Positive Thinking and Work Passion in Employees in Leading Hotels Equivalent to Four - Five Star Hotels in Bangkok ปัจจัยที่ทำให้เกิดความมุ่งมั่นและพลังขับเคลื่อน การคิดเชิงบวก และระดับความมุ่งมั่นและพลังขับเคลื่อนในการทำงานของพนักงานโรงแรมชั้นนำเทียบเท่าโรงแรมระดับ 4-5 ดาวในเขตกรุงเทพมหานคร |
Contributor(s): | National Institute of Development Administration. School of Human Resource Development |
Advisor: | Wasita Boonsathorn
วาสิตา บุญสาธร |
Issued date: | 4/6/2021 |
Publisher: | National Institute of Development Administration |
Abstract: |
The research aims to: 1) Investigate the factors that lead to work passion of employees in leading hotels equivalent to four – five-star hotels in Bangkok, 2) explore the relationship between factors that lead to work passion and the level of work passion in employees in leading hotels equivalent to four–five star hotels in Bangkok and 3) examine the relationship between positive thinking and the level of work passion in employees in leading hotels equivalent to four–five star hotels in Bangkok. This is a mixed-method study which comprised of qualitative and quantitative study. In the qualitative study, the samples were 20 employees from 16 hotels. A semi-structured interview was used. The Data was analyzed by using content analysis. In the quantitative part, the samples were 216 employees from 72 hotels. A questionnaire was utilized as the collecting instrument. The Data were analyzed by using frequency, average, standard deviation, and Pearson’s Correlation.
The results revealed that 1) 9 factors that lead to work passion of employees in leading hotels equivalent to four–five star hotels in Bangkok can be summarized as HOTELIER2 model as following; 1) Harmonious Communication 2) Obtaining Autonomy 3) Target Achievement 4) Enriching Work 5) Learning & Career Growth 6) Inspiring Incentive 7) Employee First 8) Recognition and 9) Relationship with Team and Customers. It also revealed the positive relationship between the factors that lead to work passion of Zigarmi et al. (2009) and the level of work passion as well as the positive relationship between positive thinking and the level of work passion of employees in leading hotels equivalent to four – five star hotels in Bangkok. The results of this research would serve as guideline for human resources professional and management team, to plan any internal activities through the factors that lead to work passion and positive thinking, to develop the work passion of employees in organization that generates creative work behavior and good reputation of Thailand tourism industry. |
Description: |
Master of Science (Human Resource and Organization Development) (M.S.(Human Resource and Organization Development)) |
Keyword(s): | ความมุ่งมั่นและพลังขับเคลื่อน
การคิดเชิงบวก พนักงานโรงแรม |
Type: | Thesis วิทยานิพนธ์ |
Language: | th |
Rights: | National Institute of Development Administration |
URI: | https://repository.nida.ac.th/handle/662723737/5651 |
Files in this item (CONTENT) |
|
View ทรัพยากรสารสนเทศทั้งหมดในคลังปัญญา ใช้เพื่อประโยชน์ทางการเรียนการสอนและการค้นคว้าเท่านั้น และต้องมีการอ้างอิงแหล่งที่มาทุกครั้งที่นำไปใช้ ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และทำสำเนาต่อ รวมถึงไม่ให้อนุญาตนำไปใช้ประโยชน์เพื่อการค้า ไม่ว่ากรณีใด ๆ ทั้งสิ้น
|
This item appears in the following Collection(s) |
|